Warszawa, 09.04.2025 (ISBnews) – Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 12% r/r w marcu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 8,5%, a średnią wartość koszyka – o 3,2% r/r do 204,3 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.
“Zgodnie z wcześniejszymi prognozami, e-commerce w marcu wykazał zdecydowany wzrost pod każdym kątem. Cieszy nie tylko duża liczba transakcji, ale i rekordowa wartość koszyka zakupowego. Odbicie po chłodnym początku roku to dobra perspektywa na nadchodzący sezon. Warto też zwrócić uwagę na stale rosnącą popularność polskich sprzedawców na zagranicznych rynkach. Przedsiębiorcy widzą coraz większą korzyść w handlu cross-border i chętnie korzystają z naszych automatyzacji i integracji, by sprzedawać szybciej i więcej na takich platformach, jak eBay, Amazon, Aliexpress, Pigu i innych. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, kategoriami, które w marcu zaliczyły największe wzrosty, były ‘zdrowie i uroda’, ‘supermarket’ oraz ‘moda'” – powiedziała head of business intelligence w BaseLinker Aleksandra Rząd, cytowana w komunikacie.
Sprzedaż krajowa wzrosła o 11,3% r/r, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 15,9%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 17,13%, wskazano w materiale.
“W relacji do lutego 2025 r. marcowy odczyt BaseLinker Index wyróżnia się wzrostem sprzedaży o 27,7%. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 22,3%, przy jednoczesnym wzroście średniej wartości zamówienia o 4,4%” – czytamy dalej.
W marcu 2025 r. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 153 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 120 pkt, a rok temu 136 pkt, podano także.
Wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023.
(ISBnews)