Firmy z BaseLinker Index zwiększyły sprzedaż o 8,2% r/r, wartość zamówienia o 3,1% w IV

12 godzin temu

Warszawa, 09.05.2025 (ISBnews) – Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 8,2% r/r w kwietniu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 4,9%, a średnią wartość koszyka – o 3,1% r/r do 209 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.

“Polski e-commerce w kwietniu utrzymał wysoki poziom z poprzedniego miesiąca. Zaobserwowaliśmy nie tylko wyraźny skok sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku, ale i wzrost średniej wartości zamówienia. Takie wyniki są dobrą prognozą na kolejne miesiące, ale także zachęcają do dalszych inwestycji w handel w sieci. Jesteśmy jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie, jednak przed sprzedawcami pozostało sporo niewykorzystanego potencjału: zarówno pod kątem dalszych automatyzacji i optymalizacji działań, jak i wchodzenia na nowe rynki czy marketplace. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, kategoriami, które w kwietniu zaliczyły największe wzrosty, były ‘supermarket’ oraz ‘dom i ogród'” – powiedziała head of business intelligence w BaseLinker Aleksandra Rząd, cytowana w komunikacie.

Sprzedaż krajowa wzrosła w ubiegłym miesiącu o 7,2% r/r, natomiast sprzedaż cross-border o 13,1%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18,08%, wskazano w materiale.

“W relacji do marca 2025 r. kwietniowy odczyt BaseLinker Index wypadł podobnie (wzrost o 0,3%)” – czytamy dalej.

W kwietniu 2025 r. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 153 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt również wynosił 153 pkt, a rok temu 142 pkt, podano także.

BaseLinker Index to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość BaseLinker Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu BaseLinker w styczniu 2022, i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału