Sieć zautomatyzowanych klubów fitness Fit+ planuje dalszy rozwój na polskim rynku. Mowa choćby o podwojeniu liczby posiadanych klubów fitness.
– Obecnie funkcjonuje już dziewięć klubów. Chcielibyśmy w 2026 roku podwoić tę liczbę. Cztery kluby są w budowie, więc one się na pewno otworzą – mówi Marcin Dobrowolski, odpowiedzialny za rozwój fit+ w Polsce, dodając, iż w grudniu udało się podpisać dwie nowe umowy franczyzowe. Jak twierdzi Dobrowolski początek roku tradycyjnie sprzyja sprzedaży franczyz w branży fitness. Fit+ planuje udział w targach franczyzowych w styczniu i marcu 2026 roku, co może poskutkować pojawieniem się następnych franczyzobiorców.
Pod koniec listopada, podczas “fit+ International”, międzynarodowego spotkania europejskich przedstawicieli sieci fit+, polski rynek został wyróżniony nagrodą za tempo rozwoju. Polska została uznana za kraj o najszybszym i najlepszym rozwoju we wszystkich krajach w których działa sieć. Pod względem liczby klubów Polska zajmuje drugie miejsce po Niemczech, kraju macierzystym marki fit+.
Sytuacja na polskim rynku fitness
Obecnie z siłowni regularnie korzysta 8-9 proc. Polaków. W Niemczech wskaźnik ten wynosi 16-18 proc., a w krajach skandynawskich sięga choćby 30 proc.. – Liczba osób ćwiczących w ciągu najbliższych 5-10 lat może się podwoić – potrzeba infrastruktury, która tych wszystkich ludzi przyjmie. Póki co, gonimy Niemcy – stwierdza Dobrowolski.
Sieć fit+ prowadzi bezobsługowe kluby fitness, głównie w mniejszych i średnich miejscowościach. Kluby działają na zasadzie franczyzy. Koszt inwestycji wynosi od 499 tys. złotych do 599 tys. złotych, jak twierdzi franczyzodawca zwrot spodziewany jest po 24-36 miesiącach.
Skala rynku
Zgodnie z European Health & Fitness Market Report 2025, przygotowanym przez EuropeActive i Deloitte, europejski rynek fitness kontynuował wzrost także w 2024 roku. Liczba członków klubów fitness w Europie przekroczyła 71 mln, a przychody sektora wzrosły rok do roku, potwierdzając trwałą odbudowę branży po okresie pandemicznym.
Autorzy raportu zwracają jednocześnie uwagę na wyraźne zróżnicowanie poszczególnych rynków europejskich pod względem skali działalności operatorów oraz poziomu rozwoju usług fitness. Na tym tle Polska pozostaje rynkiem o relatywnie niskim udziale osób regularnie korzystających z klubów fitness, co w połączeniu z rosnącą popularnością aktywnego stylu życia wskazuje na dalszy potencjał wzrostu.

1 dzień temu
![[KOMENTARZ] Anna Malcharek, Gemini: rola centrów handlowych wykracza poza sprzedaż](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/Gemini-Holding-2.jpg)


![Piotr Flugel, CTP: nearshoring i automatyzacja kształtują rynek logistyczny [KOMENTARZ]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/08/piotr-flugel-ctp.jpg)



![Era dominacji parków handlowych dobiega końca? Deweloperzy szukają nowych formatów [ANALIZA]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2024/11/zakupy-handel-witryna-park-handlowy-trendy-konsument-adobestock.jpeg)
