FlixTrain zamówił 65 nowych europejskich pociągów dużych prędkości

1 tydzień temu

FlixTrain, należący do globalnej firmy technologicznej Flix SE, poinformował o zamówieniu 65 nowych europejskich pociągów dużych prędkości. Za produkcję składów i wybrane usługi serwisowe odpowiadać będzie hiszpańska firma Talgo, a lokomotywy dostarczy Siemens. Łączna wartość kontraktu może sięgnąć 2,4 miliarda euro, z czego ponad miliard euro zostało już zakontraktowane.

Decyzja o zamówieniu nowych pociągów to odpowiedź FlixTrain na rosnące zapotrzebowanie na szybkie i przystępne cenowo podróże koleją. Firma planuje wykorzystać nowy tabor, by rozwijać swoją ofertę i lepiej odpowiadać na potrzeby rynku w Niemczech i w całej Europie. Zgodnie z prognozami, do 2030 roku niemiecki rynek kolei dużych prędkości wzrośnie o 45% w porównaniu z 2021 rokiem. Jeszcze większy potencjał widać w skali całej Europy – w 2023 roku wartość tego rynku sięgnęła około 27 miliardów euro, a jego dalszy wzrost szacuje się na 4–5% rocznie. Tylko w 2024 roku FlixTrain zwiększył swoją ofertę o 40% i zanotował wyraźny wzrost liczby pasażerów, kontynuując pozytywny trend z poprzedniego roku.

FlixTrain to projekt wieloletni. W najbliższych latach znacznie rozszerzymy naszą ofertę – mówi André Schwämmlein, współzałożyciel i CEO Flix. Tak znaczące powiększenie floty to krok, który otwiera nową erę dla kolei w Niemczech i całej Europie. Celem FlixTrain jest zachęcanie coraz większej liczby osób do korzystania ze zrównoważonych form transportu. Chcemy nie tylko zwiększyć nasze udziały w rynku, ale przede wszystkim realnie go poszerzyć – dodaje.

Nowy niemiecki rząd dostrzega potencjał dalekobieżnego transportu kolejowego i zobowiązał się do długoterminowych inwestycji w infrastrukturę kolejową oraz reformy systemu dostępu do torów. Te działania mogą odblokować kolejne prywatne inwestycje w niemiecki sektor kolejowy, wspierając innowacje i rozwój usług. W efekcie przełoży się to na większą konkurencję i lepszą ofertę dla pasażerów. FlixTrain ściśle współpracuje również z Komisją Europejską, by wspólnie rozwijać kolejowe podróże międzynarodowe w Europie, oferując pasażerom coraz lepsze rozwiązania.

Nowoczesne pociągi napędzają rozwój paneuropejski

Nowe pociągi FlixTrain będą rozwijać prędkość do 230 km/h. Zostaną wyposażone w bezprogowe wejścia – rozwiązanie, które wciąż nie jest standardem w niemieckich pociągach dalekobieżnych – a także w systemy informacji pasażerskiej, klimatyzację, nowoczesne Wi-Fi i szereg innych udogodnień, które znacząco podniosą komfort podróży. Nowe składy powstaną w oparciu o platformę techniczną Talgo 230, stosowaną m.in. w pociągach kursujących już w Danii i Niemczech. Flix i Talgo wprowadziły w tym projekcie szereg dedykowanych usprawnień, które mają zapewnić wysoką efektywność operacyjną. Napęd zapewnią lokomotywy Siemens Vectron, które w ostatnich latach wielokrotnie potwierdziły swoją niezawodność w codziennej eksploatacji.

Nowe składy pozwolą na dalszą rozbudowę siatki połączeń – nie tylko na rynku niemieckim, ale również w innych krajach europejskich.

FlixTrain to produkt o międzynarodowym charakterze. Zaczynając od Niemiec, chcemy udostępniać tę usługę także w kolejnych krajach – podsumowuje André Schwämmlein.

Obecnie, dzięki współpracy z przewoźnikami regionalnymi, FlixTrain oferuje połączenia do około 650 miejscowości w Niemczech, z czego 50 jest bezpośrednio połączonych z siecią FlixTrain. W połączeniu z około 300 przystankami FlixBusa na terenie Niemiec powstaje szeroka, zintegrowana sieć dalekobieżnych połączeń kolejowo-autobusowych.

Również pasażerowie z Polski mogą z niej korzystać W Polsce FlixBus dociera w okresie letnim do ponad 500 lokalizacji, a z wielu z nich – w tym m.in. z Warszawy, skąd autobusy do Berlina kursują kilkanaście razy dziennie, można łatwo dotrzeć do niemieckiej sieci FlixTrain i kontynuować podróż koleją po Niemczech.

Zobacz również:

FlixTrain ogłasza rozkład jazdy na 2024 r.
Niemcy: FlixTrain uruchamia nowe połączenia
Idź do oryginalnego materiału