Amerykańska spółka Dick’s Sporting Goods potwierdziła przejęcie firmy Foot Locker, jednej z największych globalnych sieci oferujących obuwie i odzież sportową. Kwota transakcji wyniesie 2,4 miliarda dolarów. Nowy właściciel przejmie około 2400 sklepów działających w blisko 20 krajach.
Przedstawiciele Dick’s Sporting Goods potwierdzili, iż planują zachować wszystkie marki należące do Foot Locker, w tym Foot Locker, Kids Foot Locker, Champs Sports, WSS i atmos. Łącznie marki te wygenerowały 8 miliardów dolarów przychodów w ostatnim roku fiskalnym.
Dick’s Sporting Goods sięga po Foot Locker
Założona w 1948 roku Dick’s Sporting Goods osiągnęła w ubiegłym roku finansowym 13,4 miliarda dolarów przychodów. Grupa w tej chwili prowadzi ponad 850 sklepów w Stanach Zjednoczonych pod kilkoma markami: Dick’s Sporting Goods, Golf Galaxy, Public Lands oraz Going, Going, Gone!. Zarządza również kanałami e-commerce i aplikacją mobilną Dick’s.
Oprócz tradycyjnych sieci detalicznych, firma prowadzi koncepty oparte na doświadczeniach, takie jak Dick’s House of Sport, Golf Galaxy Performance Center oraz GameChanger — to platforma cyfrowa oferująca transmisje na żywo, planowanie i zarządzanie drużynami w sportach młodzieżowych.
– Uważamy, iż przed nami jest znaczny potencjał wzrostu. Wykorzystując nasze doświadczenie operacyjne w tym biznesie, widzimy jasną ścieżkę do odblokowania dalszego wzrostu i wzmocnienia pozycji Foot Locker na rynku. Wspólnie wykorzystamy uzupełniające się mocne strony obu organizacji, aby lepiej służyć zmieniającym się potrzebom globalnych konsumentów sportowych – komentuje Ed Stack, prezes wykonawczy Dick’s.
Transakcja ma zostać zamknięta w drugiej połowie 2025 r.