Warszawa, 05.06.2025 (ISBnews) – Frigo Logistic zanotował wzrost wolumenów produktów mrożonych o 18% r/r w okresie marzec-kwiecień 2024 r., a dane pokrywają się z utrzymującym się wśród konsumentów popytem na produkty mrożone, podała spółka. Najwyższe wzrosty wolumenów Frigo Logistics odnotowało w segmencie pieczywa i lodów.
“Systematycznie rozwijamy nasze współprace z dotychczasowymi klientami o nowe działania i nawiązujemy relacje z nowymi podmiotami. w tej chwili obsługujemy na wyłączność 6 sieci handlowych funkcjonujących na polskim rynku, które stale rozszerzają portfolio asortymentu o nowe produkty. Dzięki rozbudowie magazynu-mroźni w Żninie oraz budowie nowego centrum dystrybucyjnego w Nowym Dworze Mazowieckim, mogliśmy znacząco zwiększyć nasze możliwości operacyjne. Widzimy dalszy potencjał do wzrostu w kontekście prowadzonych przez nas operacji, co jest ściśle związane z popytem na produkty wymagające kontrolowanej temperatury. W związku z tym podjęliśmy decyzję o rozbudowie naszego magazynu-mroźni w Radomsku o 16 tys. miejsc paletowych” – powiedział prezes Frigo Logistics Kris Verbruggen, cytowany w komunikacie.
Spółka wskazała, iż rosnące wolumeny w sektorze logistyki mrożonek wynikają m.in. z utrzymującego się trendu na tego rodzaju produkty – według danych opublikowanych w ub.r. przez firmę badawczą YouGov, artykuły mrożone kupowane są regularnie przez 98% gospodarstw domowych w średniej ilości ok. 23 kg rocznie. Do kategorii produktów notujących najwyższe wzrosty w okresie objętym badaniem (wrzesień 2023 – wrzesień 2024) firma badawcza zalicza mrożone owoce, warzywa, a także produkty mączne i ziemniaczane.
“Wzrost popularności na produkty mrożone jest związany z nawykami żywieniowymi i zakupowymi konsumentów, jak i rozwojem kanałów sprzedaży produktów spożywczych. Trzeba pamiętać, iż produkty mrożone to nie tylko lody lub owoce, ale także szeroka gama dań gotowych oraz inne produkty spożywcze, w tym mrożone pieczywo, które na znaczeniu zyskuje szczególnie w dużych sieciach handlowych i w sektorze HoReCa. Odpowiednio mrożone artykuły spożywcze zachowują swoje wartości odżywcze i walory smakowe, a ich przydatność do spożycia zostaje dzięki temu procesowi znacznie wydłużona” – skomentował prezes.
Frigo Logistics to operator logistyczny dla produktów spożywczych wymagających kontrolowanej temperatury. Firma specjalizuje się w dystrybucji, transporcie i magazynowaniu produktów mrożonych, a także w kategorii dry, fresh oraz płynnej dla produktów spożywczych. Firma świadczy międzynarodowe usługi frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego. Frigo Logistics od 2004 roku stanowi część Nichirei Logistics Group Inc. Koncern Nichirei zajmuje pierwsze miejsce na rynku japońskim i piąte na świecie wśród firm specjalizujących się w usługach transportowych dla branży spożywczej.
(ISBnews)