Frisco osiągnie 1 mld zł sprzedaży na koniec 2025 lub na początku 2026

3 tygodni temu

Grupa Eurocash podtrzymuje, iż e-supermarket Frisco osiągnie cel 1 mld zł przychodów na koniec 2025 r. lub na początku 2026 r. i format stanie się rentowny, poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka.

„Dla Frisco kolejnym kamieniem milowym jest 1 mld zł przychodów w 2025 r. i to jest mniej więcej ten poziom, kiedy stanie się rentowny. w tej chwili Frisco jest już rentowne w Warszawie, ale nie jest rentowne jako cała spółka przez to, iż otworzyliśmy tę usługę w większych miastach w Polsce, gdzie są w fazie rozruchu, co wiąże się z większymi kosztami, które trzeba ponieść” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.

„Liczymy, iż w ciągu dwóch lat Frisco będzie rosło jak rośnie teraz – a w I kw. wzrost wyniósł 20% – i w miarę gwałtownie ten poziom 1 mld zł osiągnie. Jesteśmy spokojni, jeżeli chodzi o tę skalę wzrostu, bo z jednej strony rynek e-grocery rośnie, a z drugiej strony Frisco zainwestowało, żeby przejąć klientów Barbory, dzięki czemu widzimy też bardzo mocne wzrosty. Ponadto też dzięki temu, iż w Warszawie otworzyliśmy nowe centrum dystrybucyjne. Frisco z końcem 2025 r. lub początkiem 2026 r. osiągnie poziom 1 mld zł, a skala wzrostu jest bardzo ciekawa, m.in. dzięki wyjściu z Polski litewskiej Barbory” – dodał.

Grupa zaprezentowała wstępne wyniki za I kw. 2024 r. Przychody wyniosły 7,590 mln zł (stabilnie r/r), a zysk EBITDA wyniósł 139 mln zł. I kw. jest tradycyjnie najsłabszy dla handlu detalicznego, a w tym roku wynik był dodatkowo osłabiony przez wzrost kosztów pracy minimalnej oraz jednorazowe koszty restrukturyzacji, które sięgnęły 11 mln zł.

Sieć Duży Ben zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 32%, a wzrost sprzedaży Frisco w I kw. 2024 r. sięgnął 20% r/r. Ich łączna sprzedaż zwiększyła się o 21% i wyniosła 925 mln zł. W całym 2023 r. sprzedaż Frisco wyniosła 434 mln zł, a Dużego Bena 411 mln zł sprzedaży.

Zysk netto Grupy Eurocash w 2023 r. wyniósł 145 mln zł i był o 62% wyższy niż rok wcześniej. O 5,2% wzrosły przychody ze sprzedaży, które osiągnęły 32,5 mld zł. Grupa wypracowała 1 065,5 mld zł zysku EBITDA czyli o 6,5% więcej r/r, przy zachowaniu stabilnej rentowności sprzedaży.

Grupa zaprezentowała też wstępne wyniki za I kw. 2024 r. Przychody wyniosły 7,590 mln zł (stabilnie r/r.), a zysk EBITDA wyniósł 139 mln zł. I kw. jest tradycyjnie najsłabszy dla handlu detalicznego, a w tym roku wynik był dodatkowo osłabiony przez wzrost kosztów pracy minimalnej oraz jednorazowe koszty restrukturyzacji, które sięgnęły 11 mln zł.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału