Gaming Factory miał 0,55 mln zł straty netto, 0,15 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025 r.

3 dni temu

Warszawa, 30.05.2025 (ISBnews) – Gaming Factory odnotował 0,55 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,2 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 0,21 mln zł wobec straty 0,21 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,15 mln zł wobec 86 tys. zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,88 mln zł wobec 0,92 mln zł rok wcześniej.

“Skoncentrowaliśmy się na tym, co najważniejsze – jakości i potencjale rynkowym. Dziś widać, iż to była dobra decyzja. JDM: Japanese Drift Master jest naszym największym sukcesem, nie tylko komercyjnym, ale także strategicznym. To gra, która potwierdziła, iż mamy zespół zdolny tworzyć tytuły z globalnym potencjałem do długofalowej monetyzacji. Już po pierwszych dniach widzimy, iż przychody ze sprzedaży JDM są wyższe niż w całym 2024 r. To jest dobry prognostyk, który będzie widoczny w przyszłych raportach spółki” – powiedział prezes Gaming Factory Mateusz Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.

“Sukces JDM: Japanese Drift Master to efekt kilkuletniego rozwoju i zmian w strategii spółki. Rynek jest coraz bardziej wymagający, ale pokazujemy, iż jesteśmy gotowi, by konkurować na poziomie globalnym. Niebawem sprzedaż JDM: Japanese Drift Master powinna pokryć wszystkie koszty produkcji, jednak dla nas to dopiero początek drogi. Już teraz rozpoczynamy prace nad wersjami konsolowymi, a dodatkowo będziemy rozwijać obecną wersję, aby sukcesywnie przyciągać nowych graczy. Dążymy do tego, aby ten tytuł zapracował na miano longsellera. Od dnia premiery doszło nam około 100 tys. nowych graczy na wishlistę, to pokazuje iż zainteresowanie tytułem jest bardzo duże, ci gracze będą czekać na dalszą optymalizację gry, nową zawartość oraz przeceny. Monetyzacja wysokiej wishlisty jest dla nas absolutnym priorytetem na kolejne miesiące” – dodał.

Spółka wskazała, iż gra JDM: Japanese Drift Master, wydana 21 maja 2025 r. na platformach Steam, GOG i Epic Games Store, na 29 maja 2025 r. wygenerowała ponad 1,4 mln USD przychodów netto, głównie ze sprzedaży na Steam (ponad 64 tys. egzemplarzy). Łączna liczba sprzedanych kopii przekroczyła 73 tys. Spółka ocenia, iż zwrot pełnych kosztów produkcji i marketingu nastąpi w ciągu kilku tygodni. Koszt produkcji gry wyniósł do końca kwietnia 10,82 mln zł, a budżet marketingowy nie przekroczył 1 mln zł. Znaczną część kosztów (5,88 mln zł) pokrył partner zagraniczny w formie zaliczek, podano także.

Spółka planuje kolejne aktualizacje, rozwój roadmapy oraz wersje konsolowe gry – planowane na przełom 2025 i 2026 r. Zapowiedziane zostały również nowe funkcje w grze, nowe auta, części tuningowe oraz tryb photo mode. W planach są także optymalizacje, poprawa AI oraz misje poboczne – zgodnie z sugestiami graczy, zapowiedziano.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 0,4 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 0,16 mln zł straty rok wcześniej.

Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole, notowany na głównym rynku GPW. Spółka produkuje i wydaje gry o zróżnicowanej tematyce, w tym: symulatory, gry przygodowe i gry akcji.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału