Warszawa, 31.10.2024 (ISBnews) – niedługo zostanie podpisana umowa na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą (podkarpackie), gdzie na wykonawcę zostało wybrane konsorcjum Gülermak i Budimex, wynika z informacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Spółki zaoferowały zrealizowanie zadania za 1 909,65 mln zł. To ostatni odcinek drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim, który zostanie skierowany do realizacji.
“Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola uprzednia przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 między Jawornikiem a Lutczą, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy. […] W wyniku przeprowadzonej procedury przetargowej wybrana została najkorzystniejsza oferta złożona przez konsorcjum Gülermak i Budimex. Wykonawca zaoferował zrealizowanie zadania za kwotę 1 909 653 720 zł w terminie 59 miesięcy, przedłużając okres gwarancji o 5 lat. Z czasu robót budowlanych, wyłączone będą okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca)” – czytamy w komunikacie.
W przetargu na realizację odcinka S19 Jawornik – Lutcza wpłynęło siedem ofert. Złożone dokumenty sprawdzono i oceniono według czterech kryteriów: ceny (60%), przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20%), przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10%), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na tunele oraz konstrukcje oporowe w tym portale tuneli (10%), przypomniała Dyrekcja.
Inwestycja realizowana będzie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) w systemie Projektuj i buduj. Odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Długość tego obiektu to około 780 m, a filary będą miały choćby do 36 m wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy tunel z trzech, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19. Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 5,2 km, o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym.
(ISBnews)