Giganci motoryzacji wchodzą w kryptowaluty! Bitcoin i Ethereum fundamentem „mobilności przyszłości”?

4 miesięcy temu

Włoski producent samochodów luksusowych i sportowych Ferrari oraz japoński gigant motoryzacyjny Toyota stawiają odważnie kroki w sektorze krypto i technologii blockchain. Nowe decyzje dotyczą sfery biznesu i implementacji technologicznych i mają na celu sprostanie zmieniającym się wymaganiom rynku i klientów, a także przygotowanie się na „motoryzację przyszłości”. Bitcoin, Ethereum i kryptowaluty alternatywne zyskają?

Salony Ferrari zaakceptują kryptowaluty w Europie

Ferrari ogłosiło, iż wzorem Tesli od końca lipca 2024 roku ich dealerzy w Europie będą przyjmować płatności w kryptowalutach. Decyzja ta jest kontynuacją udanej implementacji systemu płatności walutami cyfrowymi w Stanach Zjednoczonych, który działa już od mniej więcej roku.

W USA salony Ferrari akceptują już Bitcoina (BTC), Ethereum (ETH) oraz stablecoiny USDC od Circle w ramach współpracy z pośrednikiem płatności Bitpay. Teraz, aby zapewnić bezpieczeństwo transakcji w Europie, Ferrari będzie korzystać z usług różnych firm specjalizujących się w lokalnych i transgranicznych transakcjach kryptowalutowych. System umożliwi dealerom natychmiastową konwersję kryptowalut na tradycyjne „fiaty”, eliminując potrzebę aktywnego zarządzania cyfrowymi aktywami.

„Wejście na rynek europejski następuje po udanym uruchomieniu tego alternatywnego systemu płatności w USA. Ma to na celu pomoc dealerom w lepszym zaspokajaniu zmieniających się potrzeb klientów,” potwierdził przedstawiciel Ferrari w specjalnym oświadczeniu. Większość dealerów w regionie już przyjęła lub jest w trakcie przyjmowania nowego systemu płatności.

Toyota majstruje przy technologii Ethereum

Tymczasem japońska Toyota bada możliwości integracji rozwiązań technologii Ethereum w swoich pojazdach sprzedawanych na całym świecie. Firma planuje zaprojektować na blockchainie Vitalika Buterina tzw. 'Movement Oriented Account’ (MOA) wykorzystując standard ERC-4337, co ma na celu umożliwienie zachowania konta choćby w przypadku utraty klucza prywatnego. Projekt jest rozwijany w ramach kampanii „Mobility 3.0”, która ma zaoferować użytkownikom „światowy standard mobilności” w „motoryzacji przyszłości”.

Toyota Blockchain Lab suggests developing a MOA (Mobility-Oriented Account) based on Ethereum ERC-4337 to ensure that the account itself can be retained even if the private key is lost. Toyota is one of the largest automobile companies in the world. They also look forward to more…

— Wu Blockchain (@WuBlockchain) July 23, 2024

Docelowo zespół odpowiedzialny za projekt, Toyota Blockchain Lab, chce rozwijać MOA w celu przygotowania technologii na przyszłość związaną z sektorem pojazdów autonomicznych (tych, które nie wymagają udziału kierowcy w dotarciu do celu – przyp. red.), aby podjąć wyzwanie rzucone m.in. przez Elona Muska i pojazdów Tesla, które tego typu rozwiązanie autopilota już oferują w swoich pojazdach jako podstawowy standard wyposażenia.

Badacze z pionu R&D Toyoty sygnalizują też, iż są „otwarci na współpracę przy nowych propozycjach od społeczności Ethereum, w tym sugestie dotyczące standardu EIP-7702”.

Idź do oryginalnego materiału