Amerykańska sieć fast foodów Wendy’s ogłosiła plany wejścia na polski rynek. Firma, która posiada ponad 7 tysięcy restauracji w 30 krajach, poszukuje teraz franczyzobiorców w Polsce i Czechach.
Wendy’s planuje ekspansję na polski rynek
Michael Clarke, dyrektor Wendy’s na Europę, wyjaśnił, iż strategia firmy zakładała początkowo rozwój w Wielkiej Brytanii. „Wielka Brytania od początku miała być przyczółkiem, na którym chcieliśmy wypracować strategię wzrostu na rynkach europejskich” – powiedział Clarke w rozmowie z Business Insider Polska. Sukces na brytyjskim rynku zachęcił firmę do rozszerzenia działalności na inne kraje UE, w tym Polskę i Czechy.
Wendy’s planuje otwierać swoje restauracje zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach. Szczególny nacisk położony zostanie na punkty drive-through. Firma słynie przede wszystkim z kwadratowych hamburgerów, pikantnych kanapek z kurczakiem oraz deserów Frosty.
Data otwarcia pierwszej restauracji Wendy’s w Polsce zależy od tego, jak gwałtownie firma znajdzie odpowiednich partnerów franczyzowych. Od momentu podpisania umowy do otwarcia nowego lokalu mija zwykle od 12 do 18 miesięcy.
Dostosowanie się do lokalnego konsumenta
Wendy’s posiada bogate doświadczenie w skalowaniu biznesu poza granicami USA. Firma rozpoczęła swoją działalność w Gruzji już w 2013 roku, a w tej chwili posiada tam 19 restauracji. „Mamy świetnego partnera franczyzowego w Gruzji, który prowadzi nasze lokale i przez cały czas widzimy potencjał do rozwoju w tym regionie” – powiedział Clarke.
Zamierzają dostosować swoje menu do lokalnych gustów, podobnie jak to miało miejsce w Wielkiej Brytanii. Clarke zaznacza, iż w każdym kraju sieć wprowadza innowacje, które są dobrze odbierane przez miejscowych klientów. Przykładem może być specjalna kanapka z bekonem oferowana w Wielkiej Brytanii, gdzie – swoją drogą – bekon sprowadzają Polski.
Przewidują, iż istnieje ogromny potencjał na otwarcie choćby setek restauracji w całej Polsce. Clarke podkreśla, iż kluczowym elementem strategii jest dostarczanie klientom jedzenia wysokiej jakości w przystępnych cenach. Wendy’s zamierza rywalizować z obecnymi na rynku fastfoodowymi gigantami, takimi jak McDonald’s i Burger King.