Gigant z USA wchodzi do Polski! Chce otworzyć 300 punktów i powalczyć z McDonald’s i KFC

2 miesięcy temu

Amerykańska sieć fast foodów Wendy’s ogłosiła plany wejścia na polski rynek. Firma, która posiada ponad 7 tysięcy restauracji w 30 krajach, poszukuje teraz franczyzobiorców w Polsce i Czechach.

Wendy’s planuje ekspansję na polski rynek

Michael Clarke, dyrektor Wendy’s na Europę, wyjaśnił, iż strategia firmy zakładała początkowo rozwój w Wielkiej Brytanii. „Wielka Brytania od początku miała być przyczółkiem, na którym chcieliśmy wypracować strategię wzrostu na rynkach europejskich” – powiedział Clarke w rozmowie z Business Insider Polska. Sukces na brytyjskim rynku zachęcił firmę do rozszerzenia działalności na inne kraje UE, w tym Polskę i Czechy.

Wendy’s planuje otwierać swoje restauracje zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach. Szczególny nacisk położony zostanie na punkty drive-through. Firma słynie przede wszystkim z kwadratowych hamburgerów, pikantnych kanapek z kurczakiem oraz deserów Frosty.

Data otwarcia pierwszej restauracji Wendy’s w Polsce zależy od tego, jak gwałtownie firma znajdzie odpowiednich partnerów franczyzowych. Od momentu podpisania umowy do otwarcia nowego lokalu mija zwykle od 12 do 18 miesięcy.

Jeden z lokali Wendys

Dostosowanie się do lokalnego konsumenta

Wendy’s posiada bogate doświadczenie w skalowaniu biznesu poza granicami USA. Firma rozpoczęła swoją działalność w Gruzji już w 2013 roku, a w tej chwili posiada tam 19 restauracji. „Mamy świetnego partnera franczyzowego w Gruzji, który prowadzi nasze lokale i przez cały czas widzimy potencjał do rozwoju w tym regionie” – powiedział Clarke.

Zamierzają dostosować swoje menu do lokalnych gustów, podobnie jak to miało miejsce w Wielkiej Brytanii. Clarke zaznacza, iż w każdym kraju sieć wprowadza innowacje, które są dobrze odbierane przez miejscowych klientów. Przykładem może być specjalna kanapka z bekonem oferowana w Wielkiej Brytanii, gdzie – swoją drogą – bekon sprowadzają Polski.

Przewidują, iż istnieje ogromny potencjał na otwarcie choćby setek restauracji w całej Polsce. Clarke podkreśla, iż kluczowym elementem strategii jest dostarczanie klientom jedzenia wysokiej jakości w przystępnych cenach. Wendy’s zamierza rywalizować z obecnymi na rynku fastfoodowymi gigantami, takimi jak McDonald’s i Burger King.

Idź do oryginalnego materiału