Panattoni zbuduje gigantyczne centrum dystrybucyjne w Łodzi dla swojego wieloletniego partnera – marki Media Expert. Na inwestycję przeznaczono aż 500 milionów złotych, a zatrudnienie znajdzie tam 300 osób. Projekt obejmie aż 207 000 m² nowoczesnej powierzchni użytkowej i stanie się jednym z największych tego typu obiektów w Polsce.
Panattoni zbuduje nowe centrum dystrybucyjne w Łodzi
Media Expert, jeden z największych detalistów w branży RTV i AGD w Polsce, nie zwalnia tempa. w tej chwili firma posiada ponad 600 salonów w około 470 miastach, a także cieszy się ogromnym powodzeniem w e-commerce. Rosnące potrzeby logistyczne – zarówno w sprzedaży internetowej, jak i tradycyjnej – wymusiły dalszą ekspansję infrastruktury magazynowej. Nowe centrum dystrybucyjne w Łodzi obsłuży wszystkie kanały sprzedaży: detaliczny, online i w modelu omnichannel. Skupiać się będzie nie tylko na kluczowych kategoriach jak AGD czy RTV, ale także na rosnących segmentach, takich jak sprzęt ogrodowy czy fitness
Konsekwentnie rozwijamy nasze centra dystrybucyjne w Łodzi – lokalizacja w sercu kraju pozwala nam gwałtownie i skutecznie obsługiwać klientów w całej Polsce. Dynamiczny wzrost zamówień idzie w parze z rozszerzaniem oferty o nowe kategorie produktowe. Planowana inwestycja to kolejny krok w realizacji naszej strategii omnichannel i ugruntowaniu pozycji Media Expert jako lidera nowoczesnego handlu – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Czytaj też: Bielenda uruchomi nowy magazyn. Wybrali obiekt Panattoni
Kompleks powstanie w sąsiedztwie węzła Ryptułowice, tuż przy drodze nr 14, zaledwie 3 kilometry od trasy ekspresowej S14 – obwodnicy zachodniej Łodzi. Dogodne położenie zapewni szybki i sprawny dostęp do autostrady A2 oraz ekspresowej S8. Cały projekt zajmie ponad 53 hektary i będzie składać się z dwóch hal: magazynowej o powierzchni 203 904 m² oraz biurowej (3 656 m²).
Bliskość i dobra komunikacja pomiędzy naszymi centrami dystrybucyjnymi w Łodzi umożliwia realizację szybkich i skonsolidowanych dostaw. To znacząco skraca czas obsługi zamówień i zwiększa komfort zakupów. Efektywna logistyka to dziś zasadniczy element budowania satysfakcjonującego doświadczenia zakupowego – dlatego tak intensywnie wzmacniamy synergię między naszymi obiektami – dodaje Michał Mystkowski.
Strategiczny sojusz logistyczny
Nowe centrum dystrybucyjne w Łodzi zostanie zbudowane zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa. Obiekty przejdą certyfikację BREEAM na poziomie „Excellent” i zostaną wyposażone w inteligentny system zarządzania budynkiem (BMS), który pozwoli na bieżący monitoring i optymalizację zużycia energii. Dodatkowo zainstalowana zostanie instalacja fotowoltaiczna o mocy 700 kWp, stacje ładowania pojazdów elektrycznych oraz infrastrukturę rowerową na 80 miejsc.
To nie pierwsza kooperacja tych gigantów. Do tej pory Panattoni zrealizowało dla Media Expert ponad 300 000 m² powierzchni w regionie Polski Centralnej, w tym Central European Logistics Hub w Łodzi – jeden z największych tego typu kompleksów w Europie. Dzięki nowej inwestycji całkowita powierzchnia dla Media Expert przekroczy 500 000 m² w ciągu dwóch lat.
Media Expert to od wielu lat jeden z naszych kluczowych partnerów. Nowa inwestycja potwierdza zarówno ogromne zaufanie, jakim kierownictwo firmy nas obdarza, jak i skuteczność naszej koncepcji realizacji szytych na miarę obiektów przemysłowych. Łódź pozostaje jednym z najważniejszych punktów na logistycznej mapie Polski, a ten projekt po raz kolejny umacnia naszą obecność w regionie – komentuje Marek Dobrzycki, Partner w Panattoni.
Panattoni rozbuduje magazyn pod Lublinem. W tle gigantyczne pieniądze
Znajdziesz nas w Google News