Globalny zwrot do mobile. 2,17 mld klientów na świecie korzysta z bankowych apek

2 tygodni temu

W świecie bankowości mobilnej trwa boom. Najnowsze zestawienie SQ Magazine szacuje, iż z bankowości w telefonie korzysta już ok. 2,17 mld osób na świecie, a w USA robi to 72 proc. dorosłych. To potwierdza globalny zwrot w stronę kanału mobilnego, kosztem serwisów przeglądarkowych i oddziałów.

Polska w tym obrazie nie odstaje. Jak wynika z naszych danych z końca II kwartału 2025 r., aktywnych użytkowników aplikacji bankowych było 27,45 mln, a grupa „mobile only” – czyli klientów, którzy praktycznie nie wracają już do komputera – urosła do 19,39 mln. To oznacza, iż siedmiu na dziesięciu użytkowników apki bankowej załatwia codzienne sprawy wyłącznie w telefonie. Łącznie mobilny dostęp (aplikacje plus serwisy RWD) miał 28,41 mln osób.

Na tym tle pytanie brzmi już nie „czy”, tylko „jak szybko” kanał mobilny całkowicie zdominuje bankowanie codzienne. SQ Magazine zwraca uwagę, iż rośnie też użycie portfeli mobilnych i usług fintechowych, co dodatkowo przyciąga klientów do telefonu. Autorzy podkreślają, iż bankowe aplikacje stają się narzędziem pierwszego wyboru w niemal każdej podstawowej operacji.

Co to oznacza dla klientów? Więcej wygody i krótsze ścieżki – przelewy, wnioski o proste produkty da się zrobić „w locie”. Co to oznacza dla banków? Inwestycje w UX aplikacji, bezpieczeństwo i stabilność, bo przy takiej skali każde potknięcie w mobile’u boli bardziej niż awaria serwisu www.

Przeglądarka schodzi na drugi plan, a telefon staje się centrum bankowania. Dane z polskiego rynku już dziś pokazują, iż przejście do modelu „tylko telefon” przestało być niszą – to nowa norma.

Raport: Bankowość mobilna i internetowa. Wskaźniki logowań klientów – II kwartał 2025

Idź do oryginalnego materiału