Zbiórki dla kobiet w kryzysie bezdomności, warsztaty poświęcone zbilansowanej diecie dla dzieci czy bezpłatne badania dla seniorów – centra z portfolio Greenman Poland coraz mocniej stawiają na działania community relations, realizowane dla lokalnych społeczności, ale także przy ich aktywnym udziale.
Działania marketingowe realizowane przez centra handlowe są coraz bardziej ukierunkowane na lokalne społeczności, a choćby mikrospołeczności w najbliższym otoczeniu, np. seniorów. Nową normą stają się także aktywności umacniające relacje z sąsiedztwem, podejmowane razem z lokalnymi NGO-sami, instytucjami miejskimi oraz lokalnym biznesem.
Autentyczne relacje
Widać to na przykładzie działań realizowanych przez centra z portfolio Greenman Poland. Obiekty te od lat inwestują w organizację wydarzeń angażujących społeczność. W 2024 roku centra Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi jeszcze mocniej położyły na to nacisk. Zaowocowało to kilkunastoma wydarzeniami o tematyce charytatywnej, ekologicznej, prozdrowotnej i edukacyjnej, a także nowymi lokalnymi współpracami.
– Community relations to dziś fundament naszych działań marketingowych i CSR. Aktywność, jaką podejmujemy w tym obszarze, umożliwia nam tworzenie autentycznych relacji, integrację społeczności wokół ważnych inicjatyw i wydarzeń, a także budowanie wizerunku marki realnie zaangażowanej w życie swojego sąsiedztwa – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w centrach Nowe Czyżyny i Nowa Górna.
– Co więcej, ukierunkowanie się na społeczność ma kolosalny wpływ na naszą reputację i lojalność wobec marki. Klienci bowiem chętnie wybierają nasze obiekty nie tylko ze względu na ofertę convenience, ale także na to, jak od lat działamy lokalnie, organizując np. akcje charytatywne i zbiórkowe, a także projekty na rzecz wiedzy o ochronie przyrody, promocji aktywności fizycznej dzieci czy zdrowego stylu życia – dodaje.
Znalazło to odzwierciedlenie w kalendarzu wydarzeń na 2024 rok. Od początku roku Nowe Czyżyny zorganizowały m.in. Dzień Kobiet z Amazonkami, podczas którego poruszono temat samobadania piersi, Dzień Seniora z pulą bezpłatnych badań dla osób 65+, wielką zbiórkę elektrośmieci czy karmy dla zwierząt schroniskowych oraz zbiórkę rzeczową dla kobiet w kryzysie bezdomności.
Aktywność wśród najmłodszych
Centrum przygotowało także Olimpijski Dzień Dziecka, który promował wśród najmłodszych różne formy aktywności fizycznej dla zdrowia, a także projekt „Złap jesień do słoika”, podczas którego dzieci uczyły się od dietetyków o zbilansowanej diecie. Ponadto centrum, wspólnie z LUX MED, wielokrotnie zaprosiło mieszkanki Krakowa do mammobusu oraz cyklicznie gościło krwiobus RCKiK w Krakowie.
Podobny kierunek obrały Nowe Bielawy, gdzie community relations stało się istotnym elementem strategii komunikacji. Centrum m.in. zorganizowało Dzień Kobiet z poradami dotyczącymi zdrowia, zbiórkę dla samotnych matek i kobiet-ofiar przemocy, a także warsztaty ekologiczne przybliżające dzieciom ideę rewildingu i rolę łąk kwietnych w mieście. Oprócz tego obiekt zorganizował eko-zajęcia poświęcone życiu w oceanach oraz zbiórkę wyprawek dla dzieci z oddziału onkologii lokalnego szpitala.
Z kolei Nowa Górna w 2024 roku postawiła m.in. na integrujący sąsiedztwo piknik z okazji Dnia Dziecka, zbiórkę dla samotnych matek, zbiórkę wyprawek dla dzieci – podopiecznych Fundacji Happy Kids oraz bezpłatne porady stomatologiczne z okazji powrotu do szkoły. Każde z centrów w minionym roku wprowadziło także „Różowe Skrzyneczki”, czyli rozwiązanie walczące z wykluczeniem menstruacyjnym, a także zrealizowało już 9 odsłon swojej akcji edukacyjnej „Eco Smart”. Centra Greenman Poland zaangażowały się również w zbiórki dla powodzian.
– Każdy z tych projektów był realizowany dla społeczności i przy jej współudziale, co było dla nas kluczowe. Nie są to bowiem typowe akcje, ale wydarzenia partnerskie, dzięki którym na naszym pasażu zagościły różne instytucje, fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz mieszkańców czy bliskich nam idei, takich jak ekologia czy pomoc potrzebującym. To sprawiło, iż w 2024 roku jeszcze bardziej zredukowaliśmy dystans między centrami a lokalnymi społecznościami – mówi Anna Brzozowska.
Współpraca z NGO-sami czy miejskimi instytucjami
Jak podkreśla, korzyści z tego są obustronne. – Dzięki wspólnym projektom z NGO-sami czy miejskimi instytucjami wiele osób dowiedziało się o ich działalności, a także miało okazję aktywnie włączyć się w pomoc i wsparcie. Staliśmy się więc w 2024 roku jedną z lokalnych platform w Krakowie, Toruniu i Łodzi, dzięki którym nasi partnerzy dotarli do szerokiego grona do odbiorców. Widać to było chociażby w efektach zbiórek, ale także w coraz dłuższej liście partnerów – dodaje.
Ten kierunek centra z portfolio Greenman Poland mają w planach kontynuować, stawiając przy tym na projekty, którymi lokalna społeczność jest żywo zainteresowana. – Community relations jeszcze mocniej wybrzmi w 2025 roku. Działania te otworzą się także na nowe tematy społeczne, bliskie naszemu otoczeniu, a także współprace i partnerstwa, zwłaszcza przy projektach charytatywnych czy proekologicznych. To kierunek, który chcemy rozwijać, tworząc przy tym nową jakość relacji z lokalną społecznością w segmencie convenience – mówi Anna Brzozowska.