GreenWay Polska zakłada osiągnięcie break-even w ciągu 2-3 lat

2 godzin temu

GreenWay zakłada, iż jego konkurenci na polskim rynku będą racjonalnie wydatkować środki na rozbudowę infrastruktury ładowania w najbliższych latach, co powinno pozwolić spółce na osiągnięcie punktu break-even w perspektywie 2-3 lat, poinformował ISBnews CEO Grupy GreenWay Rafał Czyżewski.

„O ile możemy przyjąć jakieś założenia co do dynamiki rozwoju sprzedaży samochodów elektrycznych, o tyle bardzo trudno jest prognozować tempo rozwoju konkurencji. Zakładamy jednak pewną racjonalność w wydatkach na rozbudowę infrastruktury ładowania w najbliższych latach, co powinno pozwolić nam w perspektywie 2-3 lat uzyskać wyniki pozwalające na osiągnięcie punktu break-even, gwarantujące pokrywanie wszystkich kosztów funkcjonowania naszej sieci” – powiedział Czyżewski w rozmowie z ISBnews.

Szef spółki odniósł się również do perspektyw utrzymania pozycji lidera na polskim rynku stacji ładowania.

„Pozycja GreenWay jako lidera polskiego rynku stacji ładowania nie została nam dana raz na zawsze. Musimy każdego dnia podejmować działania, aby umacniać tę pozycję. Zdajamy sobie także sprawę, iż w dłuższej perspektywie wyzwanie z utrzymaniem tej pozycji będzie coraz trudniejsze, m.in. z uwagi na prawdopodobne działania konkurencji, w tym firm paliwowych. W Polsce na pewno takie aspiracje ma Orlen. Pytanie natomiast, czy musimy być liderem pod względem liczby punktów ładowania. Bardziej zależy nam na tym, żeby stopień wykorzystania naszych stacji był powyżej średniej rynkowej. Docelowo chcemy być liderem pod kątem utylizacji sieci czy wolumenu sprzedawanej energii, sama liczba punktów ładowania nie musi być tego wyznacznikiem” – wskazał.

CEO Grupy GreenWay nie obawia się natomiast w najbliższym czasie ekspansji zagranicznych gigantów.

„Trudno oczekiwać, iż w perspektywie 2-4 lat mógłby nam zagrozić jakiś nowy podmiot, który dopiero chciałby wejść na polski rynek. Konsolidacja rynku będzie następować, wiele sieci jest zainteresowanych sprzedażą swoich aktywów, natomiast rynek europejski również jest dziś na etapie przeglądu dotychczasowych strategii. Wielu dużych graczy ma problemy z osiągnięciem oczekiwanego poziomu utylizacji sieci i raczej koncentruje się na swoich rynkach macierzystych niż myśli o znaczącej ekspansji” – podsumował Czyżewski.

GreenWay Polska jest częścią międzynarodowej grupy GreenWay, działającej w obszarze elektromobilności. Jak podaje spółka, posiada najintensywniej rozwijającą się sieć ładowania samochodów elektrycznych w środkowym regionie Europy.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału