Warszawa, 02.10.2025 (ISBnews) – Grupa CCC podtrzymuje plany otwarcia ponad 300 tys. m2 powierzchni w 2025 roku oraz ma podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 300 tys. m2 nowej powierzchni w 2026 r. – z czego 70% otwarć będzie skumulowane w II poł. 2026 r. – a ta liczba jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem, poinformował prezes Grupy CCC Dariusz Miłek.
“Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć ponad 300 tys. m2 nowej powierzchni handlowej – w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. m2, ale większość otwarć, bo aż 70%, skumulowana jest w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie – wszędzie, gdzie się pojawia, jest bardzo dobrze przyjmowany przez klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept – worldbox” – powiedział prezes zarządu Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom za II kw. r/obr. 2025.
“Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku – już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 300 tys. m2 nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów. Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji” – dodał.
Spółka podała, iż w II kw. 2025 (maj 2025 – lipiec 2025) nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – w II kw. 2025 otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku). W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. m2, wobec 35 tys. m2 w I kw. 2025. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ponad 200 tys. m2 nowej powierzchni handlowej.
CCC odnotowało 78,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 (maj 2025 – lipiec 2025) wobec 272,8 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 299 mln zł wobec 262,5 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 465,3 mln zł wobec 406,9 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2879,7 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 2589,2 mln zł rok wcześniej.
W I poł. r.obr. 2025 (luty 2025 – lipiec 2025) spółka miała 173,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 332 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5238,6 mln zł w porównaniu z 4850,5 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 842,3 mln zł wobec 707,4 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
(ISBnews)