Grupa CCC stawia na omnichannel i podtrzymuje wizję potrojenia skali w ok. 5 lat

2 tygodni temu

Karpacz, 23.05.2025 (ISBnews) – Grupa CCC stawia na omnichannel i podtrzymuje wizję trzykrotnego zwiększenia skali działania w ok. 5 lat, poinformował prezes Dariusz Miłek. W tym roku zakłada sprzedaż 100 mln par butów.

“My jesteśmy omnichannel. Ja nie stawiam na jeden kanał, bo to się zawsze źle kończy. E-commerce dzisiaj jest drogi. Jak popatrzymy na rentowność top firm z tego obszaru, to są jakieś jednocyfrowe EBITDA, więc gdzie szukać zysku netto? Natomiast my chcemy być omnichannel, chcemy mieć sklepy, w których klient zna markę, klient przychodzi i kupuje dodatkowo w e-commerce. Ale to nie jest główny cel, żeby kupić w sieci, bo jednak koszty transportu, reklamy są coraz droższe. Ciężko sprzedawać tanie rzeczy w e-commerce i zarabiać na tym pienieądze” – powiedział Miłek podczas konferencji WallStreet SII w Karpaczu.

W jego ocenie, model omnichannel, gdzie można odebrać w sklepie, zwrócić w sklepie, “jest dużo bardziej wydajny”.

“U nas już 90% klientów odbiera w sklepie przesyłkę i oddaje też do sklepu. Z tych, co oddają w sklepach, połowa kupuje ponownie towar i ten model jest dużo bardziej wydajny, niż tylko sam e-commerce. Na końcu wygra omnichannel, czyli ci, co mają sklepy stacjonarne, poparte e-commerce. Jak patrzę na wiodące firmy z tej branży, to ich e-commerce jest bardzo rentowny. Zresztą mój e-commerce jest też bardzo rentowny, ale w tym właśnie modelu sklepów” – stwierdził prezes.

W kwestii planów na przyszłość wskazał kierunkowo “pomysły na nowe marki, na nowe licencje, na nowe kraje w kierunku, który Grupa już realizuje”.

“Publicznie powiedziałem, iż biznes powinien być 3 razy większy za ok. 5 lat” – wskazał Miłek.

Zaznaczył, iż jego model off-price ma szansę na duży sukces w Europie.

“Jeżeli chodzi o model off-price, to rynek amerykański jest ponad 15% całego obrotu. W Polsce jest do 2% dzięki nam i jeszcze jednej sieci, w Niemczech jest podobnie, w Wielkiej Brytanii jest 5%. Pozostałe kraje w Europie – jest zero. Nikt nie zrobił off-price. Są tylko dyskonty. Czyli ten model ma szansę na prawdę odnieść duży sukces. No i idziemy z tym mocno, otwieramy blisko 100 sklepów rocznie. Bardziej rentowne pozostało CCC, które w końcu dostało duży wiatr plecy, podpisaliśmy dużo licencji, produkujemy bezpośrednio pod licencjami, sprzedajemy to we własnych kanałach, czyli łapiemy całą marżę. Cały efekt zostawiamy u siebie w firmie” – wymienił Miłek.

Podał ponadto, iż Grupa CCC jest obecna w ponad trzydziestu krajach, łącznie z kanałem e-commerce.

“Sprzedajemy już blisko 100 mln par butów w tym roku i większość z nich produkujemy. Tą masę asortymentu – 6 tys. modeli na sezon trzeba zaprojektować, wdrożyć do produkcji, do sklepów. Stawiamy mocno na segmentację” – dodał prezes.

Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Działa na 23 rynkach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,3 mld zł w roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025).

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału