Grupa CCC zaprezentowała ostateczne dane za drugi kwartał. Wyniki na mocnym plusie

3 godzin temu

Grupa CCC w Q2 2024 (maj’24 – lipiec’24) odnotowała przeszło 3-krotny wzrost wyniku operacyjnego i skokową poprawę rentowności EBITDA, co pozwoliło na wypracowanie zysku netto w kwocie 254 mln zł. Przychody Grupy były wyższe o 7 proc. – wzrost sprzedaży odnotowano zarówno w CCC, HalfPrice, jak i Grupie Modivo. Był to kolejny kwartał znacznego umocnienia marży brutto – skokowy wzrost zanotowano w HalfPrice (+13 p.p.) i CCC (+5 p.p.).

W każdej linii biznesowej wskaźnik kosztów do przychodów był niższy rdr w wyniku kontynuowanej, wysokiej dyscypliny kosztowej. W lipcu Grupa z sukcesem zakończyła proces refinansowania Jednostki Biznesowej CCC, co w kolejnych kwartałach pozytywnie wpłynie na redukcję kosztów finansowania i uwalnia potencjał dalszego, dynamicznego rozwoju najbardziej rentownych i sprawdzonych formatów biznesowych.

Przychody na poziomie 2,6 mld zł

Grupa CCC w Q2’24 osiągnęła przychody na poziomie 2,6 mld zł, co stanowi 7 proc. wzrostu rdr. Obroty w segmencie CCC były wyższe o 7 proc. (LFL sklepów +10 proc.), przy kontynuowanej optymalizacji powierzchni handlowej (-2 proc. rdr). Natomiast przychody HalfPrice wzrosły o 22 proc. rdr i były zbieżne z zakładanym tempem ekspansji sieci sprzedaży. Grupa Modivo odnotowała z kolei sprzedaż wyższą o 2 proc. rdr.

W Q2’24 Grupa CCC po raz kolejny odnotowała umocnienie marży brutto, która była wyższa o 4 p.p. rdr. W omawianym kwartale skokową poprawę marży zanotowano w szyldzie CCC – wzrosła ona o 5 p.p. rdr. Jest to drugi z rzędu kwartał z marżą brutto na poziomie ok. 60 proc.. Natomiast w HalfPrice marża brutto była wyższa aż o ponad 13 p.p rdr. Powyższe jest efektem dobrej, stale rozwijanej, atrakcyjnej oferty produktowej, lepszych warunków zakupu kolekcji oraz konserwatywnej polityki cenowej we wspomnianych szyldach.

– Kolejny już kwartał z rzędu odnotowujemy skokową poprawę wyników udowadniając, iż nasz unikatowy model biznesowy bardzo dobrze odpowiada na potrzeby dzisiejszego Klienta – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC – Konsekwentnie umacniamy marżę brutto, w tym w szyldzie CCC za sprawą kontynuowanego rozwoju wysokomarżowego modelu licencyjnego. W naszej ofercie pojawiły się globalnie rozpoznawalne marki, które pomagają nam w generowaniu dobrej sprzedaży LFL i umacnianiu rentowności, szczególnie za granicą. Udział marek licencyjnych w ofercie CCC i pozostałych szyldów Grupy będzie przez cały czas wzrastał w najbliższych kwartałach.

Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC

Wysoka dyscyplina kosztowa

W drugim kwartale Grupa CCC utrzymywała wysoką dyscyplinę kosztową. W omawianym okresie wskaźnik kosztów do przychodów był niższy rdr zarówno w CCC, HalfPrice jak i Grupie Modivo. Koszty Grupy zostały zredukowane o 2 proc., przy wzroście powierzchni handlowej całej Grupy o 7 proc.. W samym tylko szyldzie CCC zanotowano spadek kosztów o 3 proc. i jest to ósmy z rzędu kwartał redukcji tego wskaźnika w ujęciu rok do roku. Z kolei Grupa Modivo odnotowała koszty niższe o 4 proc. rdr.

– Szczególnie dumni jesteśmy z utrzymywania wysokiej dyscypliny kosztowej – każda linia biznesowa poprawiła wskaźnik kosztów, który na poziomie Grupy wynosi już tylko ok. 40 proc. (-4 p.p. rdr), a w drugim półroczu chcielibyśmy go jeszcze poprawić – mówi Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC – Dzięki stałej pracy nad rentownością nasze szyldy wyróżniają się swoimi wynikami. CCC osiąga wiodące w branży poziomy marży EBITDA, a HalfPrice dobrze pozycjonuje się na tle globalnych konkurentów pomimo swojego młodego wieku. Drugi kwartał z rzędu swoje wyniki poprawiła też Grupa Modivo, które przez cały czas nie są zadowalające, ale to krok w dobrym kierunku.

W Q2’24 Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 263 mln zł (przeszło 3-krotny wzrost rdr) oraz 407 mln zł zysku EBITDA (+82 proc. rdr.). Szyld CCC zanotował wynik operacyjny wyższy o 92 mln zł (+80 proc. rdr) przy rentowności EBITDA na poziomie 26 proc. (+6 p.p rdr). Z kolei HalfPrice w Q2’24 odnotował skokową poprawę rentowności EBITDA do 20 proc. (o blisko 19 p.p. rdr), głównie za sprawą umocnienia marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej. Grupa Modivo wypracowała zysk operacyjny w kwocie 4 mln zł (+22 mln zł rdr) oraz zysk EBITDA w wysokości 32 mln zł (+27 mln zł rdr).

Grupa w Q2’24 wygenerowała zysk netto w kwocie 254 mln zł. Był on o blisko 240 mln zł lepszy od wyniku odnotowanego w Q2’23.

Nowe finansowanie

W lipcu Grupa CCC z sukcesem zakończyła proces refinansowania Jednostki Biznesowej CCC, pozyskując finansowanie do kwoty 1,8 mld zł. Nowa struktura finansowania zapewnia większą elastyczność, m.in. poprzez zwiększenie limitów na gwarancje bankowe i akredytywy oraz faktoring odwrotny, a także pozwala na ograniczenie kosztów finansowych oraz przewiduje wyższe limity dostępnych nakładów inwestycyjnych. Powyższe uwalnia potencjał do dalszej ekspansji sprawdzonych i rentownych formatów w regionie.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pozyskania nowego finansowania dla Jednostki Biznesowej CCC. Mamy teraz dostęp do większego, tańszego i bardziej elastycznego kapitału. Co ważne, nowe finansowanie daje nam możliwość dalszego rozwoju naszego unikatowego modelu biznesowego. Mamy świetne, rentowne formaty biznesowe, które sprawdziły się na wielu rynkach. Naszym obowiązkiem wobec akcjonariuszy jest to, aby przez cały czas je rozwijać. Grupa CCC zamierza realizować rozsądną i rentowną ekspansję na kluczowych rynkach jej dotychczasowej działalności – dodaje Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Idź do oryginalnego materiału