Grupa CDRL: spadek sprzedaży, inwestycje w sieć stacjonarną i e-commerce

2 godzin temu

Grupa CDRL, która jest właścicielem takich marek jak Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel, Fikołki, Mokida oraz sieci supermarketów Buslik, w okresie od stycznia do września 2025 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 192,9 mln zł. To spadek o 3,2% w stosunku do analogicznego okresu 2024 roku. Pomimo gorszych wyników spółka rozwijała swoją działalność w sektorze retail, wzmacniając zarówno sieć sprzedaży stacjonarnej, jak i obszar e-commerce.

Grupa CDRL otworzyła cztery nowe salony własne, piętnaście salonów agencyjnych oraz pięć dodatkowych punktów sezonowych. Równolegle Grupa kontynuowała działania związane z rozwojem modelu franczyzowego, uruchamiając rozbudowaną stronę informacyjną z formularzem zgłoszeniowym dla potencjalnych partnerów.

Jednym z kluczowych elementów strategii była ekspansja na platformy marketplace. Grupa rozpoczęła sprzedaż na nowych rynkach poprzez serwisy Decathlon w Polsce, Niemczech, Belgii i Holandii. Wzmocnieniu uległa również infrastruktura e-commerce – uruchomiono nowy sklep internetowy dla rynku rumuńskiego, zintegrowany z systemem finansowo-księgowym, a coccodrillo.eu zyskał nową odsłonę w technologii PWA. Wprowadzono także dodatkowe opcje dostaw kurierskich w sklepach internetowych obsługujących rynki słowacki, czeski i niemiecki.

Nowe technologie

Grupa znacząco przyspieszyła proces digitalizacji obsługi klienta. Wdrożono m.in. bramki płatnicze Adyen dla zagranicznych serwisów coccodrillo.eu, wprowadzono InPost Pay na platformie PWA oraz Autopay dla mokida.com. Uruchomiono aplikację mobilną coccodrillo.eu dostępną w Apple Store i Google Play, a także platformę Checkout Agent. Serwis coccodrillo.eu został wzbogacony o blog oraz sekcję Lookbook, umożliwiającą zakup prezentowanych stylizacji, a także funkcję QuickShop, pozwalającą dokonywać zakupów bezpośrednio z poziomu wyników wyszukiwania. Na rynkach zagranicznych wdrożono również chatbot wspierający obsługę klienta. Dodatkowo sklep mokida.com został wyposażony w funkcję „Powiadom mnie”, informującą klientów o ponownej dostępności produktów.

W ramach działań wewnętrznych Grupa kontynuowała prace nad wdrożeniem kart podarunkowych Omnichannel oraz nowego systemu finansowo-księgowego. Jednocześnie poprawiła swoją sytuację finansową – wskaźnik zadłużenia na koniec września 2025 roku wyniósł 49,4 procent wobec 68,4 procent odnotowanych na koniec 2024 roku.

Wyniki finansowe

W okresie od stycznia do września 2025 roku Grupa CDRL obniżyła koszt własny sprzedaży o 10,5%, w wyniku czego zrealizowana marża na sprzedaży wyniosła 54,6% i była wyższa niż w okresie
porównywalnym o 3,8 p.p. W związku z tym, iż spadek obrotów był niższy o 0,6 p.p. niż spadek kosztów działalności operacyjnej Grupa uzyskała niższą o 1.172 tys. zł niż w okresie porównywalnym stratę na sprzedaży.

CDRL wygenerowała stratę również na pozostałej działalności operacyjnej na poziomie 418 tys. zł, wobec straty 2.593 tys. zł w okresie porównywalnym. Tak istotna zmiana wynika z ujęcia w 2024 roku kosztów z tyt. odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych w wysokości 2.114 tys. zł, a w okresie sprawozdawczym w kwocie 316 tys. zł.

Wynik na działalności finansowej w 2025 roku wyniósł 1.449 tys. zł (w tym udział w stracie jednostki wycenianej metodą praw własności 1.179 tys. zł), a w okresie porównywalnym 15.077 tys. zł. Zmiana wyniku na tym poziomie działalności spowodowana jest przede wszystkim uzyskaniem w 2024 r. przez Spółkę dominującą odszkodowania z tyt. roszczenia dotyczącego ubezpieczenia inwestycji w postaci nakładów pieniężnych poniesionych przez Spółkę w celu nabycia pakietu większościowego udziałów (74,9%) w spółce białoruskiej DPM. Ubezpieczyciel dokonał wypłaty na rzecz CDRL odszkodowania w łącznej wysokości 18.185 tys. zł., które zostało ujęte w okresie porównywalnym jako przychody finansowe. Ponadto, w okresie trzech kwartałów 2025 roku wystąpiła wyższa o 3.613 tys. zł nadwyżka dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi.

Idź do oryginalnego materiału