Grupa Eurocash planuje publikację strategii w listopadzie 2025 r.

1 tydzień temu

Warszawa, 28.08.2025 (ISBnews) – Grupa Eurocash planuje publikację strategii w listopadzie 2025 r., wynika z prezentacji spółki.

“Publikacja strategii – listopad 2025 r. Uważamy, iż biorąc pod uwagę postępy Frisco w kierunku osiągnięcia progu rentowności, wyniki ECS oraz silne generowanie gotówki w naszym modelu franczyzowym, obecna kapitalizacja rynkowa nie odzwierciedla w pełni rzeczywistej wartości Grupy w ujęciu sumy jej części” – podano w prezentacji dotyczącej wyników kwartalnych Grupy.

Spółka podała, iż po raz pierwszy w historii segment projektów wzrostowych (Frisco, Duży Ben) osiągnął dodatni wynik EBITDA w II kwartale (2 mln zł wobec -5 mln zł r/r), co odzwierciedla skuteczne działania na rzecz poprawy rentowności obu spółek. Stanowi to wyraźny sygnał, iż przyjęta strategia skalowania biznesu oraz poprawy efektywności przynosi wymierne rezultaty,

Spółka odnotowała 13,5 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 7,77 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowana strata netto ogółem wyniosła odpowiednio: 4,36 mln zł wobec 130 345 zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 82,41 mln zł wobec 66,65 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 229,54 mln zł wobec 218,62 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA o zdarzenia jednorazowe (9 mln zł – zamknięcia 19 sklepów Delikatesy Centrum) wzrosła 9% r/r do 239 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 886,48 mln zł wobec 7 982,31 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2025 skonsolidowana strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 99,03 mln zł wobec 94,57 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowana strata netto ogółem wyniosła odpowiednio: 91,5 mln zł wobec 87,16 mln zł straty rok wcześniej. W I poł. 2025 r. spółka miała 14 760,26 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 15 418,8 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 350,62 mln zł wobec 355,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału