Grupa Eurocash zapisze cel 600 mln zł EBIT w 2027 r. w nowej strategii – wywiad

4 godzin temu

Warszawa, 25.11.2025 (ISBnews) – Grupa Eurocash założy w nowej strategii na lata 2026-2027 osiągnięcie 600 mln zł zysku EBIT w 2027 r. i zaakcentuje w niej wyzwania, które stoją przed Grupą, o ile chodzi o rynek, konsumenta, przychody, marże i koszty. Wiele tez i założeń będzie przełomowych, poinformowali ISBnews przedstawiciele spółki.

“Trudno nam ocenić perspektywy na 2026 r., bo – nie ukrywamy – iż III kw. br. był poniżej naszych oczekiwań. Po drugie, jesteśmy w przededniu ogłoszenia strategii na lata 2026-2027, którą zaprezentujemy 9 grudnia i wtedy będziemy mogli powiedzieć nieco więcej o kolejnym okresie. Perspektywa ta obejmuje okres do 2027 roku i nawiązuje do decyzji podjętych przez akcjonariuszy podczas ostatniego walnego zgromadzenia, dotyczących systemu motywacyjnego dla zarządu oraz wyższej kadry menedżerskiej Eurocash. Ambitnym celem wyznaczonym przez ten system jest osiągnięcie 600 mln zł EBIT w 2027 roku. Będziemy dążyć do przedstawienia, w jaki sposób możliwe będzie zrealizowanie tego celu” – powiedział w wywiadzie dla ISBnews prezes Paweł Surówka.

“Na pewno wyzwania, które stoją przed Grupą Eurocash – o ile chodzi o rynek, konsumenta, przychody, marże i koszty – będą w tej strategii zaakcentowane” – dodał członek zarządu ds. finansowych Piotr Nowjalis.

Komentując wyniki za III kw. br. roku prezes podkreślił, iż otoczenie rynkowe jest dużo trudniejsze niż Grupa zakładała na początku tego roku, a wyniki detalicznych sklepów niezależnych poniżej całego rynku przyniosły się też na sprzedaż Grupy Eurocash.

“Mimo tego trudnego otoczenia udało nam się utrzymać poziom wyniku porównywalny do ubiegłego roku, a choćby poprawić wynik netto, przede wszystkim dzięki trzem czynnikom: mocnej dyscyplinie na kosztach, pracy na marży oraz poprawie segmentu projektów, który po raz kolejny zachowuje się pozytywnie i dąży do elementu break-even. Ogólnie wyniki są poniżej naszych oczekiwań i są też obciążone elementami jednorazowymi, które odpowiednio przełożą się na lepsze wyniki w kolejnych kwartałach” – ocenił prezes.

“Dodałbym do tego jeszcze poprawę zarządzania kapitałem obrotowym […] i to, co Eurocash zawsze akcentuje – płynność i zadłużenie pod kontrolą. W tych trudnych warunkach rynkowych przy spadających przychodach nasza pozycja płynnościowa i bezpieczeństwo finansowe są dobre” – dodał członek zarządu ds. finansowych.

Eurocash odnotował 6,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 3,05 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 86,42 mln zł wobec 87,32 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 232,11 mln zł wobec 237,06 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 937,44 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 8 297,99 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2025 r. spółka miała 92,09 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 91,52 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 22 697,7 mln zł w porównaniu z 23 716,79 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 582,73 mln zł wobec 592,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. W ciągu trzech kwartałów 2025 r. rentowność brutto na sprzedaży była wyższa o 0,24 pkt proc. r/r i wyniosła 13,14%.

Z kolei w 2024 r. Eurocash odnotował 3,84 skonsolidowanego zysku netto ogółem wobec zysku 144 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowana strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła odpowiednio 26,88 mln zł wobec 99,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 284,55 mln zł wobec 435,99 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 933,5 mln zł wobec 1 065,5 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32 241,1 mln zł wobec 32 452 mln zł rok wcześniej.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Barbara Woźniak

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału