Grupa Fabrity ocenia, iż jest „na dobrym kursie” w kontekście realizacji strategii do 2026 roku i nie uważa, by trzeba było weryfikować cele w zakresie średniorocznego wzrostu, poinformowali członkowie zarządu.
„Odnosząc wyniki skonsolidowane do założeń strategii, […] trzeba powiedzieć, iż jeszcze tam nie dotarliśmy, ale bez wątpienia jesteśmy na dobrym kursie. Utrzymujemy wysoką rentowność, mimo niesprzyjających warunków rynkowych, żeglujemy cały czas do celu” – powiedział wiceprezes Artur Piątek podczas konferencji prasowej online.
„[Utrzymanie celów] jest zasadne. Pokazaliśmy organicznie i przy konsolidacji Fabrity Commerce [d. Panda Group], iż jesteśmy w stanie zbliżyć się to tej wartości dwucyfrowej, trochę nam zabrakło. […] Wynik byłby lepszy, gdyby udało nam się zrealizować kolejną transakcję inwestycyjną w ub. roku. […] Gdyby to się udało, moglibyśmy przekroczyć pułap mocno-kilkunastoprocentowego wzrostu, jak nie więcej” – dodał prezes Tomasz Burczyński, pytany, czy zasadne jest utrzymywanie celów co do wzrostu wyników CAGR do 2026 r.
Kluczowe założenia strategii Grupy Fabrity na lata 2024-2026 to m.in. dynamika przychodów (CAGR) na poziomie 12-20% w okresie 2024-2026 (w zależności od powodzenia projektów M&A) oraz rentowność EBIT w wysokości 10-12,5%, podała spółka w czerwcu ub.r.
Zarząd poinformował także, iż chce zdynamizować nowe obszary działalności.
„Chcielibyśmy, żeby w nowych obszarach kompetencyjnych, technologicznych, była większa dynamika przychodów. W tym roku będziemy się dużo koncentrować, żeby dynamika w tym obszarze była znacząco, znacząco wyższa i żeby ten udział rósł” – powiedział prezes.
Fabrity Holding odnotował 7,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 12,94 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 6,62 mln zł wobec 6,4 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 8,64 mln zł wobec 8,65 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 74,72 mln zł w 2024 r. wobec 68,72 mln zł rok wcześniej.
Grupa Fabrity (do 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów software engineering, jak również usługi transformacji cyfrowej. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews