Warszawa, 04.08.2025 (ISBnews) – Grupa InPost ma w tej chwili ponad 88,6 tys. punktów OOH, z czego ponad 54,3 tys. stanowią urządzenia Paczkomat – w tym w Polsce ponad 27 tys., a na pozostałych rynkach ponad 27,3 tys., podała spółka. W całym 2025 roku Grupa planuje rozbudowę sieci o ponad 14 tys. APM na wszystkich 9 rynkach.
“Nasz model logistyczny zrewolucjonizował rynek dostaw w Polsce, dzięki czemu staliśmy się numerem jeden na rynku macierzystym. Sukces w Polsce jest fundamentem dla dalszej ekspansji międzynarodowej. W całym 2025 roku rozstawimy łącznie ponad 14 000 APM urządzeń Paczkomat na wszystkich rynkach, co obejmuje około 3000 w Polsce, 4000 we Francji i krajach Beneluksu, 4500 w Wielkiej Brytanii, 2000 na Półwyspie Iberyjskim oraz około 1000 we Włoszech. Już teraz mamy ponad 54 300 urządzeń Paczkomat w całej sieci i po raz pierwszy w historii InPost ma więcej maszyn na rynkach zagranicznych niż w Polsce! Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej, paneuropejskiej sieci OOH i zdecydowanie nie osiadamy na laurach” – powiedział CEO Grupy InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Grupa InPost kontynuuje ekspansję w Europie, a z blisko 8500 maszyn Paczkomat Mondial Relay stało się liderem francuskiego rynku w swojej branży. W Wielkiej Brytanii, na rynku o największym potencjale e-commerce w Europie, InPost zajmuje w tej chwili trzecie miejsce wśród niezależnych operatorów logistycznych e-commerce. Niedawna inwestycja w spółkę Yodel pozwoliła InPost przyspieszyć ekspansję w Wielkiej Brytanii – Grupa natychmiast rozszerzyła swoją bazę sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz zwiększyła liczbę punktów OOH z 13 do 16 tys. Na koniec lipca sieć InPost liczy już ponad 17 tys. punktów, podkreślono.
“Obecnie na Półwyspie Iberyjskim InPost jest już drugą co do wielkości siecią automatów paczkowych – ma ponad 12 000 punktów OOH, w tym ponad 3000 maszyn Paczkomat. W lipcu br. Grupa przejęła hiszpańską spółkę Sending – dostawcę usług kurierskich i fulfillment. Dzięki temu InPost Iberia znacząco zwiększyła swoje możliwości operacyjne, integrując usługi 24-godzinnej dostawy do drzwi dotychczas realizowaną przez Sending oraz rozszerzając ofertę przesyłek międzynarodowych. We Włoszech Grupa ma ponad 4 000 urządzeń Paczkomat, a łączna liczba wszystkich punktów wynosi blisko 10 000” – czytamy dalej w materiale.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
(ISBnews)