Grupa LPP rozpoczęła realizację nowej strategii biznesowej i w pierwszej połowie kwietnia otworzyła dwa salony Sinsay w Albanii – w Durres i Tiranie, podała spóła. Do końca br. spółka planuje mieć łącznie ponad 10 lokalizacji w tym kraju, w tym 4 w stolicy kraju, a także uruchomić sprzedaż internetową na tym rynku.
„Po sukcesie marki w Kosowie, gdzie Sinsay w krótkim czasie zyskał dużą popularność, rozszerzenie działalności na Albanię jest kolejnym naturalnym krokiem rozwoju w regionie. Mając na względzie zarówno stały wzrost gospodarczy kraju, silnie rozwijającą się turystykę, jak i rosnącą siłę nabywcza konsumentów, widzimy duży potencjał naszej unikalnej marki na tym rynku. Albańczycy, szczególnie młodsze pokolenie, są otwarci na zagraniczne marki oferujące atrakcyjny stosunek jakości do ceny. A to, w połączeniu z dostępnością nowoczesnych powierzchni handlowych, stwarza dla nas doskonałe warunki do rozwoju sieci w całym kraju” – powiedział International Business Director w LPP Tomasz Koczara, cytowany w komunikacie.
Sinsay wchodzi na rynek albański z pełną ofertą produktową, obejmującą kolekcje damskie, męskie, dziecięce, a także akcesoria oraz produkty wyposażenia wnętrz. W ramach realizacji strategii omnichannelowej LPP zamierza wykorzystać potencjał sprzedażowy poprzez równoległy rozwój sprzedaży stacjonarnej i internetowej, dodano.
Albania to rynek o znaczącym potencjale dla marki Sinsay. Na dziś mamy zaplanowanych ponad dziesięć lokalizacji w całym kraju. Już pierwszy tydzień działalności salonu w Durres pokazał, iż nasza oferta doskonale trafia w gusta albańskich konsumentów, a wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania. Jesteśmy przekonani, iż kolejne otwarcia spotkają się z równie pozytywnym przyjęciem. Sinsay jest pierwszą marką LPP, która wchodzi na albański rynek, torując drogę dla ewentualnego wprowadzenia innych brandów Grupy w przyszłości” – powiedział także Koczara.
Pierwszy albański salon Sinsay został ulokowany w centrum handlowym Blue Star w mieście Durres – najstarszym i najchętniej odwiedzanym obiekcie handlowym w mieście. Sklep stacjonarny marki obejmuje powierzchnię około 850 m2. Z kolei drugi salon, zajmujący 1000 m2, został otwarty w nowym centrum handlowym Fashion Gallery Tirana w stolicy kraju, znajdującym się tuż obok największej galerii w Albanii – Tirana East Gate, wymieniono.
Albański debiut wpisuje się w założenia ogłoszonej na początku kwietnia br. strategii, w której LPP stawia na wzmocnienie marki Sinsay, która w 2027 roku będzie odpowiadała za 75% przychodów Grupy. W ciągu najbliższych 3 lat LPP planuje czterokrotnie zwiększyć stacjonarną sieć sprzedaży , co oznacza, iż liczba sklepów tej marki sięgnie ok. 6000 na 27 rynkach docelowych, a cała sieć Grupy wzrośnie do ok. 7500 salonów, podkreślono także.
Spółka zaznaczyła, iż Albania jest 42. rynkiem, na którym obecne są marki Grupy LPP. Plany na 2025 rok zakładają dalszy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży, na który spółka zamierza przeznaczyć rekordowe 2,3 mld zł. Sinsay, dzięki unikalnej koncepcji biznesowej, skalowalności, a także niskiemu nasyceniu rynku, ma potencjał dotarcia do 300 mln klientów na 27 rynkach docelowych, w ciągu trzech lat.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews