Grupa LPP otworzyła pierwszy salon Sinsay w Uzbekistanie

2 tygodni temu

Grupa LPP uruchomiła pierwszy sklep Sinsay w Uzbekistanie, zlokalizowany w centrum handlowym Yunusabad Gallery w stolicy kraju, Taszkencie, podała spóła. W planach na najbliższe tygodnie są kolejne otwarcia, a do końca roku marka zamierza uruchomić na tym rynku ponad 20 salonów sprzedaży.

Spółka rozpoczęła właśnie realizację planu otwarć sklepów Sinsay w Azji Centralnej, uruchamiając z początkiem sierpnia pierwszy salon marki w Taszkencie o powierzchni blisko 700 m2. W najbliższych tygodniach firma planuje otwarcia kolejnych ponad 3 tys. m2 powierzchni
handlowej, m.in. w Bucharze, Samarkandzie oraz w Andijan. W następnym miesiącu marka planuje kolejne otwarcia w stolicy kraju, tym razem w centrum Sunbula Savdo Majmuasi, zapowiedziano.

„Uzbekistan to naturalny kierunek rozwoju dla Sinsay, wpisujący się w naszą strategię ekspansji na perspektywicznych rynkach Azji Centralnej. Wybór konkretnych lokalizacji jest dokładnie przemyślany – stawiamy na obecność w centrach handlowych o wysokim natężeniu ruchu jako punkt startowy, ale również planujemy dotrzeć do mniejszych miejscowości, gdzie nasza konkurencja nie pozostało tak silna i gdzie klient faktycznie mieszka i robi codzienne zakupy. Cieszę się, iż pierwszy sklep w Taszkencie już otworzył swoje podwoje dla kupujących, a już za kilka tygodni mieszkańcy kolejnych miast będą mieli okazję zapoznać się z szeroką ofertą marki w nowoczesnych i funkcjonalnych przestrzeniach naszych sklepów” – powiedział international business director w LPP Tomasz Koczara, cytowany w komunikacie.

„Z każdym kolejnym uruchomieniem salonu Sinsay umacnia swoją pozycję jako silna marka o międzynarodowym zasięgu. Ekspansja naszego brandu na rynki Azji Centralnej to element szerszych planów rozwoju Grupy. Kumulację w zakresie zwiększenia zasięgu naszej sieci stacjonarnej przewidujemy na drugie półrocze bieżącego roku, w co wpisują się zakontraktowane już lokalizacje pod nowe sklepy w Uzbekistanie. Nasze cele realizujemy konsekwentnie, ale dbając jednocześnie o efektywność, jakość i rentowność nowych otwarć. W ekspansji najważniejsze znaczenie mają dla nas zarówno potencjał ekonomiczny danego rynku, jak i jego struktura demograficzna oraz zwyczaje konsumenckie. Dzięki takiemu podejściu budujemy fundamenty pod stabilny i długoterminowy rozwój” – dodał wiceprezes LPP ds. finansowych Marcin Bójko.

Uzbekistan jest 43. rynkiem, na którym obecne są marki Grupy LPP. Kontynuując ekspansję w Azji Centralnej, firma planuje znacząco zwiększyć swoją obecność w Kazachstanie – do ponad 80 punktów sprzedaży. Jeszcze w tym roku marka pojawi się w Azerbejdżanie i Gruzji, a na początku 2026 roku planowany jest debiut na kolejnym europejskim rynku, w Mołdawii, podsumowano.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału