W okresie I półrocza 2025 r., Grupa Kapitałowa Monnari wygenerowała przychody na poziomie 164 269 tys. zł, co stanowi wzrost o 10,7 proc. w ujęciu rok do roku.
W I półroczu 2025 r. sprzedaż w sklepach stacjonarnych stanowiła 73 proc. (77 proc. w I pół. 2024) całkowitej sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, zaś sprzedaż online 19 proc. (18 proc. w I pół. 2024), sprzedaż hurtowa i materiały ok. 8 proc. (5 proc. w I pół. 2024).
Grupa zwiększyła r/r sprzedaż w salonach Monnari oraz rozwija w salonach 5-10-15, zmniejszając jednocześnie sprzedaż w kanale Femestage. Przychody ze sprzedaży usług – z czego największą pozycją stanowią usługi wynajmu nieruchomości – stanowiły 4,1 proc. sprzedaży w I półroczu 2025.
Równocześnie Monnari systematycznie rozwija funkcjonalności sklepu internetowego oraz integruje działania sprzedażowe i marketingowe w środowisku cyfrowym, co pozwala na zwiększenie efektywności w tym kanale dystrybucji.
Nieruchomości inwestycyjne
Biorąc pod uwagę wzrastającą wartość oraz znaczenie posiadanych przez Grupę nieruchomości o charakterze inwestycyjnym, zgodnie z wymogami MSSF 8 Segmenty operacyjne wyodrębniono osobny obszar sprawozdawczy, obejmujący tę działalność. Do segmentu tego zaliczone zostały spółki MP Estates Sp. z o.o.. MP Residence Sp. z o.o. Modern Profit 12 Sp. z o.o. MS Scarf sp. z o.o., Monna Tame Sp. z o.o. oraz Arelan S.A. oraz Modern Profit Sp. z o.o.,..- właściciel nieruchomości Grupy Kapitałowej – kompleksu „Ogrody Geyera” o powierzchni ok 4,6 ha, zabudowanego obiektami historycznymi. Część tych nieruchomości została przygotowana do wynajmu, a część do potencjalnej sprzedaży.
Jednocześnie podstawowym obszarem działalności Grupy Kapitałowej Monnari Trade pozostaje sprzedaż, obejmująca kolekcje odzieży oraz akcesoriów odzieżowych Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,2 proc. całości przychodów.
Niższa marża, wyższy wynik operacyjny
Marża brutto na sprzedaży zmalała o 2,1 pp. w relacji do I półrocza 2024 r., z poziomu 62,5 proc. do 60,4 proc.. Jest to następstwem większego udziału sprzedaży w kanale hurtowym oraz większych upustów na kolekcji wiosennej w 1q br.
Pomimo niższej marży proc. Grupa wypracowała wyższy r/r wynik operacyjny +1 944 tys. zł., co wynika z dodatniego salda pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych. Na poziomie wyniku netto przypadającego dla akcjonariuszy jednostki dominującej, Grupa Kapitałowa wygenerowała zysk nieznacznie niższy niż w I półroczu 2024 6 973 tys. zł vs. 7 100 tys. zł.
Sieć sprzedaży
Na 30.06.2025 r. sprzedaż towarów odbywała się w 304 lokalach handlowych o powierzchni 55,8 tys. mkw. oraz w sklepach internetowych. Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie. Wystrój i wyposażenie salonów utrzymane są w jednakowej dla całej sieci kolorystyce i stylistyce, nawiązującej do biało-czarno-czerwonego logo Monnari. Ich powierzchnia, obejmująca od 70 do 559 mkw., umożliwia profesjonalną, często zmienianą ekspozycję kolekcji.

1 miesiąc temu




![Polski e-commerce przyspiesza, ale klienci stają się bardziej wymagający [OPINIE]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/04/erli-ecommerce.jpg)



