Grupa Monnari z solidnym wzrostem przychodów i dynamiczną rozbudową sieci sprzedaży

3 tygodni temu

Grupa Monnari, właściciel marek Monnari, Femestage oraz licencjonowanej 5.10.15, opublikowała szacunkowe dane za III kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku. Wyniki potwierdzają konsekwentny rozwój sieci oraz umacnianie pozycji w segmencie odzieży damskiej i dziecięcej.

W III kwartale br. Grupa Monnari osiągnęła przychody w wysokości około 84,6 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. rok do roku. Największy udział w strukturze przychodów miała marka Monnari, która wygenerowała 62 mln zł, notując wzrost o 9 proc. rok do roku. Spadek sprzedaży o 31 proc. odnotowano w przypadku marki Femestage – do 3,6 mln zł. Z kolei marka dziecięca 5.10.15 osiągnęła wynik w wysokości 13 mln zł, co oznacza wzrost o100 proc.. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

Marża brutto w trzecim kwartale wyniosła 59,1 proc., co stanowi poprawę względem analogicznego okresu ubiegłego roku (57,6 proc.).

Przychody Grupy Monnari po 9 miesiącach 2025 r.

W okresie styczeń–wrzesień 2025 r. Grupa Monnari wygenerowała łącznie 242,1 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów, co oznacza wzrost o 14 proc. w ujęciu rocznym. Wyniki poszczególnych marek (sklepy stacjonarne i Internet) pokazują zróżnicowaną dynamikę. Monnari – jako flagowa marka – osiągnęła sprzedaż na poziomie 188,5 mln zł, rosnąc o 3 proc. rok do roku. Femestage miała mniejszą sprzedaż o 19 proc. do wysokości 11,8 mln zł. Natomiast 5.10.15 wypracowała sprzedaż w wysokości 19,1 mln zł, czyli wzrosła o 100 proc. j niż rok wcześniej.

Marża brutto za dziewięć miesięcy roku wyniosła 59,2 proc., co oznacza lekkie obniżenie względem 60,2 proc. w 2024 roku.

Silna ekspansja i wzrost powierzchni handlowej

Do końca września 2025 r. Grupa Monnari znacząco zwiększyła skalę działalności – liczba salonów sprzedaży wzrosła do 302 (wobec 248 rok wcześniej), a łączna powierzchnia handlowa osiągnęła poziom 55,2 tys. m kw. (wzrost o 48 proc. r/r). Struktura sieci sprzedaży obejmuje: Monnari: 176 salonów własnych i 17 franczyzowych, Femestage: 5 salonów, i 5.10.15 (franczyza): 104 salony.

Tym samym Grupa zwiększyła liczbę lokalizacji o 22 proc. w skali roku, wzmacniając zasięg zarówno w kanale własnym, jak i franczyzowym.

Powyższe dane nie uwzględniają danych spółki Komex S.A., która ze względu na okoliczności wskazane w Grupy Monnari za I półrocze 2025 roku opublikowanym w dniu 30 września 2025 r., to jest ,między innymi złożony wniosek o ogłoszenie upadłości, nie została objęta konsolidacją.

Monnari to polska marka odzieżowa, obecna na rynku od 25 lat. Kolekcje dostępne w sklepach firmowych i online składają się z autorskich projektów, opracowywanych przez zespół doświadczonych projektantów. Klientki doceniają staranne wykończenia ubrań i dodatków, różnorodność modeli, a także dostępność rozmiarów od 36 do Plus Size.

Idź do oryginalnego materiału