Grupa Monnari, właściciel marek Monnari, Femestage oraz licencjonowanej 5.10.15, opublikowała szacunkowe dane za III kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku. Wyniki potwierdzają konsekwentny rozwój sieci oraz umacnianie pozycji w segmencie odzieży damskiej i dziecięcej.
W III kwartale br. Grupa Monnari osiągnęła przychody w wysokości około 84,6 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. rok do roku. Największy udział w strukturze przychodów miała marka Monnari, która wygenerowała 62 mln zł, notując wzrost o 9 proc. rok do roku. Spadek sprzedaży o 31 proc. odnotowano w przypadku marki Femestage – do 3,6 mln zł. Z kolei marka dziecięca 5.10.15 osiągnęła wynik w wysokości 13 mln zł, co oznacza wzrost o100 proc.. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Marża brutto w trzecim kwartale wyniosła 59,1 proc., co stanowi poprawę względem analogicznego okresu ubiegłego roku (57,6 proc.).
Przychody Grupy Monnari po 9 miesiącach 2025 r.
W okresie styczeń–wrzesień 2025 r. Grupa Monnari wygenerowała łącznie 242,1 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów, co oznacza wzrost o 14 proc. w ujęciu rocznym. Wyniki poszczególnych marek (sklepy stacjonarne i Internet) pokazują zróżnicowaną dynamikę. Monnari – jako flagowa marka – osiągnęła sprzedaż na poziomie 188,5 mln zł, rosnąc o 3 proc. rok do roku. Femestage miała mniejszą sprzedaż o 19 proc. do wysokości 11,8 mln zł. Natomiast 5.10.15 wypracowała sprzedaż w wysokości 19,1 mln zł, czyli wzrosła o 100 proc. j niż rok wcześniej.
Marża brutto za dziewięć miesięcy roku wyniosła 59,2 proc., co oznacza lekkie obniżenie względem 60,2 proc. w 2024 roku.
Silna ekspansja i wzrost powierzchni handlowej
Do końca września 2025 r. Grupa Monnari znacząco zwiększyła skalę działalności – liczba salonów sprzedaży wzrosła do 302 (wobec 248 rok wcześniej), a łączna powierzchnia handlowa osiągnęła poziom 55,2 tys. m kw. (wzrost o 48 proc. r/r). Struktura sieci sprzedaży obejmuje: Monnari: 176 salonów własnych i 17 franczyzowych, Femestage: 5 salonów, i 5.10.15 (franczyza): 104 salony.
Tym samym Grupa zwiększyła liczbę lokalizacji o 22 proc. w skali roku, wzmacniając zasięg zarówno w kanale własnym, jak i franczyzowym.
Powyższe dane nie uwzględniają danych spółki Komex S.A., która ze względu na okoliczności wskazane w Grupy Monnari za I półrocze 2025 roku opublikowanym w dniu 30 września 2025 r., to jest ,między innymi złożony wniosek o ogłoszenie upadłości, nie została objęta konsolidacją.
Monnari to polska marka odzieżowa, obecna na rynku od 25 lat. Kolekcje dostępne w sklepach firmowych i online składają się z autorskich projektów, opracowywanych przez zespół doświadczonych projektantów. Klientki doceniają staranne wykończenia ubrań i dodatków, różnorodność modeli, a także dostępność rozmiarów od 36 do Plus Size.

3 tygodni temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




