Grupa Kapitałowa Monnari utrzymała przychody w 2024 r. na podobnym poziomie jak w okresie 2023 r. – zamknęły się one sumą 314,8 mln zł, co oznacza niewielką zmianę o 1,7 proc..
Grupa Kapitałowa pozostaje rentowna, zarówno na poziomie wyniku netto, który wyniósł 21,5 mln zł, co stanowi wzrost o 17,3 proc. jak również w zakresie działalności operacyjnej, która zaowocowała rezultatem 17,6 mln zł vs. 19,2 mln zł w okresie porównywalnym.
Przejęcie marki 5.10.15.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,0 p.proc. do 61,9 proc.. Wyzwaniem dla Grupy Kapitałowej pozostaje przez cały czas wzrost kosztów ogólnych oraz kosztów sprzedaży, w tym wynagrodzeń oraz energii.
– Ważnym wydarzeniem jest poszerzenie zakresu działania, o rynek odzieży dziecięcej – marki 5,10,15. W ubiegłym roku poświęcono dużo uwagi i pracy temu brandowi, co zaowocowało zakupem, w 2025 roku, większościowego pakietu akcji Komex S.A. W bieżącym roku będą prowadzone prace nad zmianami w sposobie działania tej marki, tak aby stała się dochodowym biznesem – uważa Mirosław Misztal, prezes Monnari.
Rozbudowa portfolio
Wymagającym zadaniem pozostaje budowania popytu na odzież i galanterię, oferowaną przez markę Monnari, Femestage oraz 5,10,15, w bardzo konkurencyjnym otoczeniu.
– Mamy ambicje budowy grupy odzieżowej, dlatego też będzie kontynuować powiększanie portfolio marek, pod którymi będzie oferować dobrej jakości towary z segmentu mody. Istotnym elementem strategii jest też zwiększanie sprzedaży internetowej oraz szukanie nowych kanałów sprzedażowych. Segment związany z nieruchomościami przez cały czas będzie rozwijany przez spółki celowe, z uwagi na intratność tych inwestycji – dodaje prezes Monnari.
Na poziomie finansowym, Grupa Kapitałowa stawia sobie za cel rentowność netto na poziomie dwucyfrowym.