Polska pozostaje najsilniejszym rynkiem w regionie dla Grupy Pepco, która „zdecydowanie” będzie kontynuować tu inwestycje w rozwój, poinformował ISBnews prezes Grupy Stephan Borchert.
„Nie mogę podać w tej chwili szczegółów, ale jesteśmy bardzo przekonani co do rozwoju w Polsce i zaangażowani w ten rynek, który jest naszym najsilniejszym spośród czterech rynków CEE. Zdecydowanie będziemy kontynuować inwestycje w Polsce” – powiedział Borchert w rozmowie z ISBnews.
Z raportu Grupy wynika, iż przychody w Polsce wyniosły w r.obr. 2024 (zakończonym 30 września 2024) 1,62 mld euro wobec 1,41 mld euro w 2023 r. Przychody LfL w Polsce spadły o 3,6%., a liczba sklepów wzrosła o 131 do 1 670.
W raporcie podkreślono też, iż marka Dealz Poland zanotowała w wzrost przychodów o 39,5% do 307 mln euro, dzięki otwarciom nowych sklepów. Przychody LFL spadły o 4,8%, z powodu dwucyfrowego negatywnego efektu ze sprzedaży towarów ogólnego przeznaczenia, podczas przechodzeniu na ofertę Pepco, a także z powodu silnej konkurencji na rynku towarów szybkozbywalnych w Polsce. Liczba sklepów netto wzrosła o 48 do 331. Po raz pierwszy w historii EBITDA raportowana (sprzed MFFS 16) Dealz osiągnęła wartość dodatnią, wynoszącą 3 mln euro, przy poprawie marży brutto do 33,4% (o 430 pb r/r).
W r.obr. 2024 cała Grupa Pepco otworzyła łącznie 392 nowych sklepów netto w ciągu roku (w r. obr. 2023: 648), co dało łączną liczbę działających sklepów na poziomie 4 948 wg stanu na 30 września 2024: Pepco, Poundland i Dealz Poland uruchomiły, odpowiednio, 331, 13 i 48 nowych sklepów netto. W 2025 r. Grupa chce otworzyć łącznie ok. 300 sklepów.
Wcześniej grupa podała, iż odnotowała 944 mln euro bazowej EBITDA (MSSF 16) w roku obrotowym 2024 (kończącym się 30 września 2024), co oznacza wzrost o 23,3% przy stałym kursie walutowym (wzrost raportowany o 25,2%). Grupa wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 6 167 mln euro, co oznacza wzrost o 8,1% przy założeniu stałego kursu walutowego (10,2% raportowany). Raportowana strata netto w ujęciu rocznym wyniosła 662 mln euro, a bazowy zysk po opodatkowaniu wyniósł 179 mln euro, przy wzroście o 14% r/r, wskazano.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews