Według wstępnych szacunków, w czwartym kwartale 2024 roku Grupa Wittchen zanotowała sprzedaż na poziomie 133,0 mln zł, czyli o 0,5 proc. wyższym niż w ostatnim kwartale 2023 roku. Wstępne dane wskazują, iż w całym 2024 roku przychody Grupy sięgnęły 454,1 mln zł, tj. 2,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
Sprzedaż do klientów detalicznych w czwartym kwartale 2024 roku była nieznacznie niższa rok do roku (o 0,7 proc.) i wyniosła 114,3 mln zł. Narastająco, po 12 miesiącach, sprzedaż w segmencie detalicznym sięgnęła 399,0 mln zł, tj. 1,8 proc. mniej niż w 2023 roku. Przychody ze sprzedaży w segmencie B2B, obejmujące również dostawy hurtowe na rzecz znanych platform marketplace, wyniosły w czwartym kwartale 2024 roku 18,7 mln zł. To wynik wyższy o 8,9 proc. niż rok wcześniej w tym samym okresie. W całym roku sprzedaż hurtowa Grupy Wittchen sięgnęła 55,1 mln zł, czyli o 9,5 proc. mniej niż w 2023 roku.
Platformy marketplace wyzwaniem
– W ostatnim kwartale roku, kluczowym dla handlu detalicznego, obserwowaliśmy poprawę w porównaniu z trzecim kwartałem, jeżeli chodzi o zachowania zakupowe konsumentów, zarówno w Polsce, jak i większości pozostałych krajów, gdzie jesteśmy obecni z naszymi salonami. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła w Rumunii, Słowacji, Niemczech i Austrii. Uruchomione przez nas w 2024 roku zagraniczne salony osiągają satysfakcjonujące rezultaty. Wciąż mierzymy się natomiast z wyzwaniami związanymi ze sprzedażą na platformach marketplace. Tak jak już informowaliśmy, intensywnie pracujemy nad poprawą modelu współpracy z największymi platformami sprzedażowymi oraz nad wzmocnieniem sprzedaży online we własnych sklepach internetowych – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
W 2024 roku Grupa Wittchen uruchomiła dwa nowe salony w Austrii, dwa kolejne salony w Rumunii (łącznie w tym kraju ma już trzy sklepy pełniące rolę showroom’ów) oraz jeden salon w Niemczech. Miniony rok był również pierwszym pełnym okresem funkcjonowania salonu marki Wittchen w Słowacji, gdzie pod koniec listopada ubiegłego roku uruchomiony został również sklep on-line.
Ponad 100 salonów stacjonarnych pod szyldem Wittchen
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży\ oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 8 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.