Grupa WP miała 10,01 mln zł zysku netto, 85,83 mln zł skoryg. zysku EBITDA w I kw. 2025

1 tydzień temu

Wirtualna Polska Holding odnotował 10,01 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w I kw. 2025 wobec 16,67 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 34,74 mln zł wobec 42,78 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA (wg MSSF 16) wyniósł 79,31 mln zł wobec 81,12 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) – odpowiednio: 85,83 mln zł wobec 84,3 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 371,95 mln zł wobec 349,78 mln zł rok wcześniej.

„W I kwartale 2025 r. przychody gotówkowe ze sprzedaży wzrosły o 7% r/r, do 368,2 mln zł, a skorygowana EBITDA była wyższa o 2% r/r, na poziomie 85,8 mln zł. Pro forma, z uwzględnieniem wyników Creative Eye i zmiany rozpoznawania przychodów w Audioteka Group, przychody wzrosły o 9% r/r, a skoryg. EBITDA 6% r/r” – czytamy w raporcie.

„EBITDA w I kwartale 2025 r. została skorygowana o 6,5 mln zł, przede wszystkim o wpływ kosztów związanych z procesami transakcyjnymi (związanymi z akwizycją 100% Invia Group – zamknięcie transakcji nastąpiło 24 kwietnia 2025 r.)” – czytamy dalej.

W segmencie Reklama i Subskrypcje przychody gotówkowe wzrosły o 1% r/r (vs pro forma) do 155 mln zł. Podwyższona niepewność w globalnym otoczeniu polityczno-ekonomicznym w drugiej połowie I kw. przełożyła się negatywnie na budżety reklamowe na rynku, zwłaszcza w obszarze kampanii wizerunkowych. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 2% r/r, wskazano także.

W segmencie Turystyka przychody pro forma wzrosły o 17% r/r do 147,8 mln zł, w wyniku silnego wzrostu przychodów spółki oferującej pakiety wyjazdów zagranicznych Wakacje.pl. Skorygowana EBITDA segmentu pro forma wzrosła o 21% r/r do 23,4 mln zł.

„Raportowane wyniki segmentu w I kwartale 2024 r. nie są w pełni porównywalne rok do roku ze względu na pierwsze ujęcie wyników rumuńskiej spółki Creative Eye, która – z uwagi na typową sezonowość działalności – generuje straty w I, II i IV kwartale, osiągając wysoką EBITDA głównie w III kwartale. EBITDA Creative Eye w I kw. 2025 r. wyniosła -4,1 mln zł” – napisano w raporcie.

W segmencie Finanse Konsumenckie przychody wzrosły o 18% r/r do 56,2 mln zł. W Superauto, w głównej działalności pośrednictwa w finansowaniu przychody zanotowały dwucyfrową dynamikę wzrostu, jednocześnie, przychody całego segmentu były pod negatywnym wpływem spadku udziału sprzedaży samochodów własnych w całkowitym wolumenie (ze sprzedaży których przychody są wykazywane w pełnej wartości). Większa skala sprzedaży samochodów własnych była powiązana z przejściową ograniczoną dostępnością nowych samochodów na rynku oraz z dynamicznie rosnącymi średnimi cenami, co było spowodowane problemami z łańcuchem dostaw po pandemii. Skorygowana EBITDA segmentu wzrosła o 31% r/r do 8,4 mln zł, podano także.

„Na wyniki w najbliższych kwartałach wpływ będą miały:

(1) ujęcie wyników spółki Creative Eye, przejętej we wrześniu 2025 r.

(2) zmiana w sposobie rozpoznawania przychodów z kontraktu B2B w Audioteka Group (wpływ na przychody, bez wpływu na EBITDA i zysk netto)

(3) ujęcie wyników Invia Group, przejętej w kwietniu 2025 r.

Dodatkowo, grupa zakłada, iż w II kwartale 2025 roku poniesie koszty transakcyjne związane z działaniami w obszarze fuzji i przejęć, w tym przede wszystkim z finalizacją przejęcia Invia Group, szacowane na około 25 mln zł” – czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 0,7 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 76 tys. zł zysku rok wcześniej.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). W październiku 2024 roku z serwisów i usług internetowych spółki korzystało prawie 20 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału