Grupa Żabka: Czy wyniki finansowe potwierdzają sukces?

5 dni temu
Zdjęcie: Grupa Żabka


Agencja Informacyjna: Grupa Żabka, która stworzyła nowoczesną sieć sklepów modern convenience, zwiększyła skalę działalności, odnotowała wzrost rentowności oraz konsekwentnie redukuje zadłużenie. Na koniec czerwca 2025 r. w Polsce działa już blisko 12.000 sklepów pod logo „Żabka”. Oznacza to wzrost o niemal 11 proc. rok do roku. Grupa planuje przyspieszyć ekspansję i w roku 2025 uruchomić jeszcze ponad 1.300 nowych placówek w Polsce i w Rumunii, wobec wcześniejszych planów zakładających 1.100 otwarć.

Spis treści

Czy rozbudowa sieci sklepów typu modern convenience, przez Grupę Żabka poprawiła wyniki finansowe?
Jak Tomasz Suchański komentuje wyniki finansowe Grupy Żabka?
Jak Tomasz Blicharski ocenia wyniki finansowe Grupy Żabka?
Marta Wrochna-Łastowska – CFO Grupy Żabka, powiedziała:
Jakie są najważniejsze informacje wyników Grupy Żabka po I półroczu 2025 roku?
Jak rozwija się sieć sklepów typu modern convenience?
Jak rozwijają się dodatkowe kanały sprzedażowe Grupy Żabka?
Jakie są wyniki finansowe Grupy Żabka
Podsumowanie wyników za IH2025 i 2Q2025
Czy Żabka skupuje akcje własne?
Jak Juliusz Bolek komentuje sukcesy Grupy Żabka?
Co to jest sklep typu modern convenience?
Co składa się na na Grupę Żabka?
Jak rozwija się Grupa Żabka?

Czy rozbudowa sieci sklepów typu modern convenience, przez Grupę Żabka poprawiła wyniki finansowe?

Jeśli chodzi o wynik finansowe Grupy Żabka, za I półrocze 2025 roku. Są one optymistyczne i lepsze od spodziewanych. Pomimo wysokiej bazy z drugiego kwartału 2024 roku oraz niekorzystnych warunków pogodowych w maju 2025 roku, sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła w pierwszym półroczu 2025 r. o 6,1 proc. Rozwój kanałów cyfrowych oraz dalsze umacnianie pozycji w Republice Rumunii (siec sklepów Froo również o koncepcie modern convenience, podobnym do sklepów „Żabka” w Rzeczpospolitej Polskiej) wspierały wzrost sprzedaży. W efekcie skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 14.800.000.000 zł, rosnąc rok do roku o 14,4 proc., a przychody ze sprzedaży: 12.800.000.000 zł (+14,7 proc.).

Rozbudowa sieci sklepów typu modern convenience, przez Grupę Żabka, poprawa jej LfL oraz dyscyplina kosztowa przyczyniły się do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA o 18,2 proc., do 1.654.000.000 zł na koniec pierwszego półrocza 2025 r. Marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła o 0,4 p.p., osiągając poziom 11,2 proc. Zgodnie z sezonowym trendem, drugi kwartał 2025 roku przyniósł silne przepływy gotówkowe. W efekcie wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA obniżył się o 0,5x rdr, osiągając na koniec pierwszego półrocza poziom 1,2x.

Jak Tomasz Suchański komentuje wyniki finansowe Grupy Żabka?

„Osiągnięte dobre wyniki finansowe Grupy Żabka za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie sklepów typu modern convenience.” – Uważa Tomasz Suchański – CEO Grupy Żabka. – „Grupa Żabka systematycznie zwiększa skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej, notując wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) oraz całkowitej sprzedaży do klienta końcowego. Spółka przyspieszamy ekspansję – w ciągu 6. miesięcy 2025 roku otworzyła ponad 800 nowych placówek, co przybliża Grupę do realizacji nowego celu: ponad 1.300 otwarć w całym 2025 r. Dynamiczny rozwój Grupa Żabka odnotowuje także na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów, zaledwie rok po debiucie. W najbliższym czasie Grupa Żabka będzie się koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028.” – Zapowiada Tomasz Suchański – CEO Grupy Żabka.

Jak Tomasz Blicharski ocenia wyniki finansowe Grupy Żabka?

„Pierwsze półrocze 2025 oraz II kwartał to dobry okres dla Grupy Żabka, w którym, według danych Nielsena, Spółka rozwijała się ponad dwukrotnie szybciej niż rynek, zwiększając swój udział do 10,6 proc. z 9,9 proc. rok wcześniej.” – Zwraca uwagę Tomasz Blicharski – Group Chief Strategy & Development Officer Grupy Żabka. – „W czerwcu 2025 r. Grupa Żabka zakończyła strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu może rozwijać menu posiłków na ciepło „Prosto z pieca” w skali całej Polski. Przyczyniło się to do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS), co znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w pierwszym półroczu o 6,1 proc.

Grupa Żabka systematycznie inwestuje w rozwój oferty produktowej, która odpowiada na oczekiwania i potrzeby klientów. Grupa Żabka rozszerzyła ofertę śniadaniową o posiłki na ciepło jak np. tosty z szynką czy panini z jajecznicą – i tylko w pierwszym miesiącu od ich wprowadzenia sieć sprzedała 1.000.000 produktów z tej kategorii. W obszarze cyfrowym rozwijana jest oferta Żabka Ads, dzięki czemu klienci mogą łatwiej poznawać promocje sieci Żabka i z nich korzystać. Równocześnie znacząco powiększył się asortyment produktów dostępnych do szybkiego zakupu i dostawy online. Teraz można zamówić już ponad 10.000 różnych produktów przez delio+ – nową platformę internetową sieci Żabka. W całym2025 roku Spółka spodziewa się solidnego wzrostu sprzedaży LfL (w przedziale od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych), który będzie wspierany innowacjami oraz rozwojem rozwiązań cyfrowych, co pozwoli dalej umacniać pozycję lidera w branży.” – Wyjaśnia Tomasz Blicharski – Group Chief Strategy & Development Officer Grupy Żabka

Marta Wrochna-Łastowska – CFO Grupy Żabka, powiedziała:

„Rosnąca sprzedaż, przekładająca się na pozytywne efekty skali, korzystnie wpłynęła na zyskowność bezpośrednią.” – Uważa Marta Wrochna-Łastowska – CFO Grupy Żabka. – „W połączeniu z dyscypliną kosztową Grupy Żabka przełożyło się to w II kwartale 2025 roku na 20. proc. wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA oraz poprawę marży skorygowanego wyniku EBITDA o 0,6 p.p. do poziomu 13 proc. Wolne przepływy pieniężne wzrosły o 15 proc. dzięki skutecznej kontroli wydatków i efektywności kosztowej. Zgodnie z sezonowym trendem, drugi kwartał 2025 roku przyniósł silne przepływy gotówkowe.W efekcie wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA obniżył się o 0,5x rok do roku, osiągając na koniec pierwszego półrocza poziom 1,2x. Wypracowane przez Grupę Żabka wyniki stanowią solidną podstawę do utrzymania marży skorygowanego wyniku EBITDA na poziomie 12–13 proc. na koniec 2025 roku oraz dalszej poprawy rentowności skorygowanego zysku netto do około 3 proc. w krótkim okresie.” – Zapowiada Marta Wrochna-Łastowska – CFO Grupy Żabka

Jakie są najważniejsze informacje wyników Grupy Żabka po I półroczu 2025 roku?

Przychody ze sprzedaży w I półroczu 2025 r. Grupy Żabka wzrosły o 14,7 proc. do poziomu 12.800.000.000 zł. W samym drugim kwartale 2025 roku przychody wzrosły o 16,2 proc. , do poziomu 7.100.000.000 zł. Ten rezultat to efekt solidnego wzrostu organicznego, napędzanego mocną sprzedażą LfL oraz rozbudową sieci sklepów i kanałów cyfrowych. Sprzedaż do klienta końcowego w okresie 6 miesięcy tego roku sięgnęła 14.800.000.000 zł, czyli o 14,4 proc. więcej niż w 2024 roku. W drugim kwartale sprzedaż wzrosła o 14 proc., do 8.100.000.000 zł. Sprzedaż LfL wzrosła o 6,1 proc. zarówno w pierwszym półroczu, jak i w drugim kwartale, pomimo wysokiej bazy z drugiego kwartału 2024 r. oraz nietypowo chłodnej pogody w maju 2025 roku. Wzrost ten wynikał w dużej mierze z innowacji w obszarze komercyjnym oraz rozwoju nowej oferty produktowej, zwłaszcza w segmencie dań gotowych (QMS). Poprawa marży bezpośredniej oraz utrzymywanie dyscypliny kosztowej pozwoliły zwiększyć skorygowaną EBITDA w drugim kwartale o 20,1 proc. rok do roku, do poziomu 1.057.000.000 zł. W całym pierwszym półroczu wzrosła onao 18,2 proc., do 1.654.000.000 zł. Marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła do 13 proc. w drugim kwartale (wobec 12,4 proc. rok wcześniej) oraz 11,2 proc. w całym półroczu (wobec 10,9 proc. w 2024 roku).

Jak rozwija się sieć sklepów typu modern convenience?

Na koniec czerwca 2025 r. sieć Grupy Żabka – największa sieć sklepów typu modern convenience w Europie – liczyła 11.793 placówki w Rzeczpospolitej Polskiej i Republice Rumunii, co oznacza wzrost o 10,8 proc. względem 10.640 w roku2024. Tylko w drugim kwartale otworzono 368 nowych sklepów. Według założeń z IPO, potencjał rynku to blisko 19.500 sklepów w Rzeczpospolitej Polskiej oraz około 4.000 w RepubliceRumunii, co wskazuje na duże możliwości dalszej ekspansji.

Jak rozwijają się dodatkowe kanały sprzedażowe Grupy Żabka?

Kanały cyfrowe (DCO) zanotowały w pierwszym półroczu 2025 r. wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 26 proc. (28 proc. w II kwartale), co znacząco wpłynęło na wyniki Grupy Żabka i zbliżyło ją do realizacji celu z IPO zakładającego pięciokrotny wzrost przychodów DCO do 2028 r. najważniejsze inicjatywy to udoskonalenie Żabka Ads oraz rozszerzenie oferty q-commerce do ponad 10.000 produktów na nowej platformę internetowej sieci Żabka delio+.

Jakie są wyniki finansowe Grupy Żabka

Skorygowany zysk netto, Grupy Żabka, w pierwszej połowie 2025 r. wyniósł 144.000.000 zł, co oznacza wzrost o 82,9 proc. w porównaniu do 2024 roku. W drugim kwartale było to 221.000.000 zł wobec 176.000.000 zł rok 2025 (+25,5 proc.). Wolne przepływy pieniężne w pierwszym półroczu sięgnęły 1.165.000.000 zł wobec 1.260.000.000 zł w roku 2024. W drugim kwartale 2025 r. wzrosły o ponad 14 proc., do 1.074.000.000 zł, dzięki kontroli wydatków i efektywności kosztowej. Nakłady inwestycyjne (CAPEX) w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosły 740.000.000 zł, co oznacza wzrost o 14,7 proc. rok do roku. Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz modernizację placówek, w tym montaż pieców gastronomicznych, umożliwiających wprowadzenie nowej oferty dań typu street food. Zadłużenie Grupy Żabka systematycznie maleje. Na koniec drugiego kwartału 2025 r. wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA spadł do poziomu 1,2x, o 0,5x w ciągu ostatnich miesięcy. Grupa planuje dalszą redukcję zadłużenia.

Podsumowanie wyników za IH2025 i 2Q2025

W mln PLN2Q 20252Q 2024ZmianaIH 2025IH 2024Zmiana
Przychody ze sprzedaży 7124 6133 16,2% 12791 11148 14,7%
Zysk brutto ze sprzedaży1327 1111 19,4% 2141 1829 17,0%
EBITDA1 002866+15,7%1 5471 379+12,2%
Skorygowany wynik EBITDA* 1 057881+20,1%1 6541 399+18,2%
Wynik netto192 157 22,4% 67 58 14,8%
Skorygowany wynik netto**221 176 25,5% 144 79 82,9%

* Skorygowany wynik EBITDA obliczony jako EBITDA przed uwzględnieniem czynszów z tytułu najmu i marż obliczonych na podstawie sprzedaży do klienta końcowego

* Skorygowany wynik netto obejmuje zysk netto powiększony o korekty EBITDA, po uwzględnieniu efektu podatkowego

Wybrane KPI i mierniki efektywności

(wszystkie marże obliczone na podstawie sprzedaży do klienta końcowego)


2Q 20252Q 2024ZmianaIH 2025IH 2024Zmiana
Skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego, w mln PLN***8 133 7 126 14,1% 14 751 12 893 14,4%
Liczba sklepów na koniec okresu w tym Rumunia


11 793 10910 640 5+10,8%
Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL)6,1%9,3%-3,2 p.p. 6,1%10,3%-4,2 p.p.
Nowo uruchomione sklepy w tym Rumunia368 22313 5+17,6%804 51714 5+12,6%
Marża EBITDA12,3%12,1%+0,2 p.p.10,5%10,7%-0,2 p.p.
Marża skorygowanego wyniku EBITDA*13,0%12,4%+0,6 p.p.11,2%10,9%+0,4 p.p

***Sprzedaż realizowana przez sklepy działające pod szyldem Żabka, a także przez tzw. Nowe Silniki Rozwoju. Wielkość ta nie jesttożsama z przychodami ze sprzedaży Spółki.

Czy Żabka skupuje akcje własne?

Zgodnie z raportem bieżącym z dnia 31 lipca 2025, Rada Dyrektorów Grupy Żabka zatwierdziła program skupu akcji własnych w celu realizacji zobowiązań wynikających z długoterminowego planu motywacyjnego (LTIP) na lata 2025–2027, o którym Spółka informowała podczas IPO. Program ruszy w sierpniu 2025 roku i obejmie do 4.200.000.000 akcji. Skup zostanie przeprowadzony na rynku regulowanym zgodnie z zasadami MAR, a jego realizację powierzono domowi maklerskiemu Trigon. Celem programu LTIP jest wzmocnienie długoterminowego zaangażowania kluczowych pracowników, poprzez powiązanie wynagrodzenia motywacyjnego z długoterminowym wzrostem wartości generowanym przez Spółkę, w tym wzrostem wyniku EBITDA i sprzedaży do klienta końcowego oraz poprawą wskaźników ESG.

Jak Juliusz Bolek komentuje sukcesy Grupy Żabka?

„Sukcesy finansowe to zaledwie wierzchołek osiągnięć Grupy Żakba, której stała ekspansja jest po prostu imponująca.” – Twierdzi Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu. – „Być może nie każdy to rozumie i docenia. Jednak sukcesy Grupy Żabka łatwo porównać z innymi uczestnikami tej samej branży. Widać, iż Grupa Żabka posiada własne, oryginalne know-how, świetne pomysły i a do tego posiada innowacyjne podejście do biznesu. Widać, iż Spółka w radykalnie wyprzedza konkurencję, stworzyła największą sieć gastronomiczną w Polsce oraz tworzy rozwiązania, których nie robi żaden inny biznes, funkcjonujący na tym samym obszarze.” – Ocenia Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.

Co to jest sklep typu modern convenience?

Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do pojęcia „współczesnej wygody”, w węższym znaczeniu używa się go w odniesieniu do modelu małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach przez klientów. W Polsce twórczo koncepcję sklepów modern convenience twórczo rozwija sieć sklepów Żabka. W tego typu placówkach oferuje się przede wszystkim towary pierwszej potrzeby, a więc żywność i napoje, wiele jest gotowych do natychmiastowego spożycia, a zatem są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody) itp., środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, alkohole, papierosy, zapałki, baterie itd. Czasami są też np. losy na loterie. W sklepach sieci Żabka są to choćby startery do telefonów komórkowych i ich zasilenia, możliwość nadania i odebrania paczki, ubezpieczenia czy choćby naprawa obuwia. Żabka posiada też szeroką ofertę posiłków na ciepło takich jak hot dogi, pizza, panini, frytki i wiele innych. Furrorę stanowi sprzedaż wysokiej jakości gorącej kawy.

Co składa się na na Grupę Żabka?

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje, wiodącą w Polsce, sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11.000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych (bez obsługi sklepu) pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Do Spółki należy marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną, ofertą cyfrową.

Jak rozwija się Grupa Żabka?

W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna

AI, gospodarka /art/ 7 sierpnia 2025 zdj. mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału