Warszawa, 13.05.2025 (ISBnews) – Po wynikach I kw. br. Grupa Żabka podtrzymuje oczekiwania krótko- i średnioterminowe w zakresie liczby otwarć sklepów, wzrostu sprzedaży porównywalnej LfL oraz poziomu skorygowanej marży EBITDA, poinformowała CFO Marta Wrochna-Łastowska.
“Skorygowany wynik EBITDA w pierwszym kwartale wzrósł o 15% względem poprzedniego roku. Poprawa rentowności działalności w ramach Żabka Polska i pozytywny wynik EBITDA z kanałów cyfrowych pozwoliły nam kontynuować rozwój biznesu w Rumunii bez uszczerbku dla dynamiki marży EBITDA, a spadek kosztów finansowania przyczynił się do poprawy skorygowanego wyniku netto. Regularnie rosnący wynik EBITDA i wysoki poziom konwersji wolnych przepływów pieniężnych umożliwiły nam dalsze zmniejszenie zadłużenia, co dodatkowo wzmocniło sytuację finansową. Wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do 1,6x na koniec marca 2025, co stanowi spadek o 0,5x r/r. Biorąc pod uwagę wyniki w pierwszym kwartale 2025, podtrzymujemy nasze oczekiwania krótko- i średnioterminowe w zakresie liczby otwarć sklepów, wzrostu sprzedaży porównywalnej LFL oraz poziomu skorygowanej marży EBITDA” – powiedziała Wrochna-Łastowska, cytowana w komunikacie.
W I kw. 2025 r. skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 15% r/r do 596 mln zł; marża skorygowanego wyniku EBITDA wyniosła 9%, czyli kształtowała się na poziomie zbliżonym do osiągniętego rok wcześniej. Sprzedaż LFL wzrosła o 6%. Jak wskazał cytowany w komunikacie CEO Tomasz Suchański, w I kw. br. Grupa otwierała średnio blisko 150 sklepów miesięcznie; w tej chwili sieć Żabka liczy już ponad 11 460 placówek i jest – jak oceniał – na dobrej drodze, aby otworzyć w tym roku sklep nr 12 tys.
W marcu CFO informowała, iż Grupa Żabka planuje otworzyć ponad 1 100 sklepów w 2025 r. i ponad 1 000 w kolejnych latach, a capex w 2025 r. nie przekroczy 2% sprzedaży do klienta końcowego. Grupa Żabka liczy na wzrost sprzedaży LfL na poziomie od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych w 2025 r. (wobec wzrostu o 8,3% w tym ujęciu w ub.r.).
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)