Gry mobilne napędzają rozwój całej branży

11 miesięcy temu

Mija już 50 lat, odkąd zaczęły powstawać pierwsze komputerowe gry, skierowane do masowego odbiorcy. Początki branży były nadzwyczaj skromne. Wzrost ograniczały wysokie ceny komputerów i bardzo słaba jakość grafiki ówczesnych produkcji. Dzisiaj te ograniczenia są już marginalne, co skłania miliony ludzi z całego świata do spędzania swojego wolnego czasu w graniu w gry. Obecnie gry wideo generują większe przychody niż filmy i muzyka razem wzięte.

Dobrze pokazuje to siłę branży. Najlepsi producenci gier w ciągu ostatnich 20 lat przeżywali złoty czas. Nic dziwnego, iż spośród 10 najlepszych polskich inwestycji ostatniej dekady, aż 4 spółki to właśnie producenci gier komputerowych (zobacz wpis „10 spółek z polskiej giełdy, które dały największą stopę zwrotu za ostatnie 10 lat”). Pomimo tego, iż branża gamingowa jest już dojrzała i nie warto spodziewać się tutaj corocznego dwucyfrowego wzrostu rynku, to z pewnością spółki zajmujące się produkcją gier nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa.

Dane za 2021 rok mówią, iż całkowite przychody z gier wideo (z wyłączeniem e-sportu) osiągnęły 214,2 mld USD i wzrosną w tempie 8,4% CAGR do 321,1 mld USD w 2026 roku. Chiny i USA odpowiadały za około połowę globalnych przychodów z gier i e-sportu w 2021 roku. Jednak wiele dużych, ale mniej zamożnych państw ma duży potencjał do dalszego wzrostu. Turcja będzie najszybciej rozwijającym się rynkiem gier wideo między w latach 2021-2026 (z CAGR na poziomie 24,1%), a następnie Pakistan (21,9%) i Indie (18,3%).

Łączne globalne przychody z gier wideo według segmentów (mld USD)

https://www.pwc.com/gx/en/industries/entertainment
Dołącz do nas na Twitterze oraz YouTube i bądź na bieżąco!

Gry mobilne napędzają rozwój branży

Prognozy analityków PwC wyraźnie zakładają, iż będą kraje, które mają zdecydowanie większy potencjał niż inne regiony świata. W Turcji, Pakistanie i Indiach rynek wciąż nie pozostało w pełni zagospodarowany. Jednak inwestorzy, szukając jak najwyższej stopy zwrotu, mogą również skupić się na firmach produkujących konkretne typy gier. Prognozy do 2026 roku zakładają, iż najbardziej powinien wzrosnąć popyt na proste gry typu casual, oraz te wymagające mocnego zaangażowania. Ten segment rynku ma osiągnąć aż 75% całej branży do roku 2026.

Wolniej ma rosnąć popyt na gry PC, a jeszcze wolniej popyt na gry konsolowe. Wiele wskazuje na to, iż gry najbardziej skomplikowane produkcje, takie jak GTA, Red Dead Redmption czy Cyberpunk cały czas będą się za kilka lat dobrze sprzedawać. Jednak to nie do nich będzie należeć przyszłość gamingu. Przyszłość zdefiniują raczej proste gry, w które można zagrać w dowolnym miejscu na telefonie. Takie, na które nie trzeba będzie przeznaczać dużo czasu. Inwestorzy, którzy wierzą w prognozy analityków, powinni bardziej stawiać na producentów gier mobilnych niż obecnych gigantów cyfrowej rozrywki.

Prognoza wzrostu segmentów gamingowych do 2026 roku

https://www.visualcapitalist.com/sp/video-games-industry-revenue-growth-visual-capitalist/

Do zarobienia,

Porcja informacji o rynku prosto na Twoją skrzynkę w każdą niedzielę o 19:00
67
5
Idź do oryginalnego materiału