GXO Logistics, Inc., największy na świecie operator logistyki kontraktowej ogłosił dzisiaj, iż wraz z Datasparq z sukcesem wdrożył rozwiązania AI, które pomogły zwiększyć wydajność, wygenerować oszczędności i zmniejszyć wpływ na środowisko poprzez optymalizację tras transportowych.
-Klienci wybierają GXO nie tylko ze względu na naszą światowej klasy wiedzę logistyczną, magazynowanie i flotę transportową, ale także ze względu na wiodącą na rynku innowacyjną technologię, którą wdrażamy w naszych centrach logistycznych – powiedział Gavin Williams, dyrektor zarządzający GXO w Wielkiej Brytanii i Irlandii. – przez cały czas inwestujemy w niezrównane rozwiązania technologiczne, aby lepiej służyć naszym klientom, pomagając im zwiększyć wydajność i produktywność, a także osiągnąć cele ESG. Dzięki ciągłemu wdrażaniu sztucznej inteligencji mamy teraz jeszcze więcej możliwości tworzenia wartości dodanej dla naszych klientów poprzez ulepszanie wszystkich aspektów ich potrzeb logistycznych – od sortowania po kompletację, pakowanie i transport.
Współpraca GXO z Datasparq, który jest innowacyjnym dostawcą kompleksowych usług AI i data science, trwa od 2021 roku. Firmy wspólnie zastosowały najnowocześniejszą technologię do opracowania niestandardowych narzędzi do optymalizacji tras dla klientów, takich jak wiodący brytyjski detalista Iceland. GXO obsługuje cztery centra dystrybucyjne w trzech zakresach temperatur, obsługując ponad 1100 sklepów w całym kraju w imieniu Iceland. Dzięki złożonej sieci obejmującej ponad 50 milionów kilometrów rocznie, Iceland znacząco skorzystał na zastosowaniu sztucznej inteligencji. Poprawiając wydajność tras, sprzedawca zmniejszył odległość pokonywaną z jednego magazynu o ponad 900 000 kilometrów rocznie, zmniejszając zużycie oleju napędowego o ponad 25 000 litrów i zapewniając do tej pory ponad 720 ton całkowitej emisji dwutlenku węgla. Co więcej, kierowcy GXO mogą teraz skupić się na działaniach o wyższej wartości, zwiększając produktywność i satysfakcję z pracy.
Bliżej zrównoważonej przyszłości
Steve Pennington, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Iceland, powiedział:
– Iceland był pierwszym międzynarodowym sprzedawcą żywności, który dołączył do Climate Pledge, zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji CO2 netto do 2040 roku. Minimalizacja kilometrów i zmniejszenie zużycia paliwa w naszej flocie, z zachowaniem wyjątkowej obsługi klienta, jest dla nas najwyższym priorytetem. Dzięki mocy nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja oraz silnej współpracy z GXO i Datasparq, jesteśmy bliżej naszego celu budowania bardziej zrównoważonej przyszłości.
GXO korzysta również ze sztucznej inteligencji do przekształcania swoich operacji magazynowych, współpracując z wieloma dostawcami, takimi jak firma Körber, z którą wypracowano rozwiązanie Operator Eye. GXO angażuje się we wdrażanie sztucznej inteligencji w celu poprawy wydajności automatyzacji, dokładności kompletacji i czasu przetwarzania, jednocześnie wspierając bezpieczeństwo i komfort pracy swoich pracowników.
GXO jest liderem w branży automatyzacji, generując około 30 proc. swoich przychodów ze zautomatyzowanych rozwiązań, w porównaniu ze średnią branżową wynoszącą 8 proc.. W pierwszym kwartale 2023 r. firma GXO ustanowiła nowy rekord w zakresie wdrażania technologii operacyjnych, zwiększając łączną liczbę technologii i zautomatyzowanych rozwiązań o 64 proc. rok do roku.