GXO Logistics zawarł nową umowę z Reflex Robotics, będącym najbardziej nowoczesnym startupem humanoidalnym ogólnego przeznaczenia, w celu pilotażowego wdrożenia rozwiązania robotyki Reflex w istniejących operacjach. Jest to druga umowa GXO dotycząca robotów jako usługi (RaaS).
Robot Reflex jest gotowym rozwiązaniem osiągającym zdolność operacyjną w ciągu 60 minut od wdrożenia z możliwością uzyskania pełnej autonomii dzięki nauce na podstawie demonstracji procesu przez człowieka. Wielofunkcyjny humanoid Reflex może płynnie przechodzić między wykonywaniem różnych powtarzalnych zadań takich jak np.: przenoszenie pojemników, wspieranie rozwiązań automatyzacji, czy kompletacja produktów.
– Cieszymy się z możliwości współpracy z firmą Reflex w celu opracowania aplikacji dla jej robota Reflex do różnych zadań w naszych magazynach – powiedział Adrian Stoch, dyrektor ds. automatyzacji w GXO. – Dzięki naszemu programowi inkubatora operacyjnego wdrażamy najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne, które tworzą nową wartość dla naszych klientów, naszej firmy i naszych pracowników.
Zautomatyzowana logistyka
GXO wykorzystuje swój program „inkubatora operacyjnego” do ścisłej współpracy z wiodącymi programistami w celu walidacji praktycznych przypadków zastosowania w magazynie stanowiącym laboratorium doświadczalne. Dzięki robotowi Reflex, GXO uczestniczy w opracowaniu szeregu zastosowań na różnych etapach procesów logistycznych w ramach pilotażu prowadzonego w magazynie zapewniającym wielokanałową obsługę zamówień dla sprzedawcy detalicznego z listy Fortune 100. Długoterminowym celem umowy jest wdrożenie Reflex Robot na szeroką skalę w operacjach GXO, zwiększając przepustowość magazynów i umożliwiając pracownikom GXO wykonywanie bardziej satysfakcjonujących zadań.
Ritesh Ragavender, dyrektor generalny Reflex Robotics, powiedział: „Cieszymy się, iż GXO będący wiodącym dostawcą zautomatyzowanych rozwiązań logistycznych, współpracuje z nami w celu realizacji swojej strategii. Wiele się nauczyliśmy pracując na miejscu wraz z zespołem GXO i przyspieszyliśmy produkcję naszych robotów, aby wspierać procesy kompletacji i realizacji zamówień oraz podnosić jakość obsługi”.