Szwedzka Grupa modowa H&M zapowiada zamknięcie w tym roku choćby 200 sklepów, głównie na rynkach rozwiniętych. Powstanie ok. 80 nowych sklepów. Większość otwarć będzie miała miejsce na rynkach wzrostowych.
Szwedzka Grupa modowa H&M osiągnęła w I półroczu bieżącego roku finansowego (1 grudnia 2024 – 31 maja 2025) wzrost sprzedaży netto liczonej w walutach lokalnych o 1 proc. Po przeliczeniu na korony szwedzkie, sprzedaż netto wyniosła 112 047 mln SEK, czyli mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Zysk brutto wyniósł w badanym okresie 58 594 mln SEK. Odpowiada to marży brutto w wysokości 52,3 procent. Zysk operacyjny wyniósł 7 117 mln SEK. To znacznie mniej niż rok wcześniej, kiedy wyniósł on 9 175 mln SEK. Marża operacyjna spadła z 8,1 do 6,4 proc.
H&M stawia na rozwój w modelu omnichannel
Ekspansja Grupy odbywa się z naciskiem na zwiększenie sprzedaży wielokanałowej. Współcześni klienci chcą czerpać inspiracje i mieć dostępne produkty w każdym możliwym kanale – w sklepach stacjonarnych, na stronach internetowych marek, na cyfrowych marketplace’ach i w mediach społecznościowych.

– Wdrożyliśmy zmodernizowaną wersję sklepu online. Reakcje klientów są pozytywne. Stawiamy na rozwój w modelu omnichannel i kontynuujemy integrację naszych fizycznych i cyfrowych kanałów sprzedaży, które uzupełniają się i wzajemnie wzmacniają. Kontynuujemy również ekspansję na rynkach, które mają potencjał wzrostowy. Z niecierpliwością czekamy na otwarcie sklepu internetowego i stacjonarnych punktów w Brazylii. Debiut na tamtejszym rynku zaplanowany jest w drugiej połowie roku. To kraj,, który ma ponad 200 milionów mieszkańców i duże zainteresowanie modą – komentuje Daniel Ervér, CEO Grupy H&M.
Sklepy fizyczne i online przez cały czas stanowią największy obszar inwestycji Grupy H&M w 2025 roku. Celem jest zapewnienie jeszcze bardziej inspirującego doświadczenia zakupowego. ulepszenia będą kontynuowane w ciągu roku poprzez nowe otwarcia, przebudowy, zmodyfikowane layouty i wdrożenia technologiczne.
Mniej sklepów, zwłaszcza na rozwiniętych rynkach
H&M ma możliwość renegocjacji lub wycofania się z około jednej trzeciej umów najmu każdego roku. Przebudowy i dostosowania powierzchni i formatów są również częścią bieżących działań związanych z portfelem sklepów. Na rok 2025 planowane jest otwarcie około 80 nowych sklepów. Większość otwarć będzie miała miejsce na rynkach wzrostowych. Ponad 200 sklepów jest zaplanowanych do zamknięcia w 2025 roku, głównie na rynkach rozwiniętych. Zamknięcia obejmują dużą liczbę sklepów Monki. Kilka z nich zostanie przekształconych w sklepy Weekday, a pozostałe sklepy są planowane do zamknięcia.

Na dzień 31 maja 2025 roku grupa H&M posiadała 4 166 (4 319 – rok wcześniej) sklepów, tzn. całkowita liczba sklepów zmniejszyła się o 153 sklepy w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim, co odpowiada redukcji o około 4 procent. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku finansowego otwarto 24 (43) nowe sklepy, a zamknięto 111 (93) sklepów. Łącznie 256 (264) sklepów grupy jest zarządzanych przez partnerów franczyzowych.
Ekspansja na nowych rynkach
H&M kontynuuje ekspansję w Ameryce Łacińskiej. Na początku drugiej połowy 2025 roku H&M otwiera się w Brazylii, z pierwszymi sklepami stacjonarnymi i online. H&M otwiera również swój pierwszy sklep w Salwadorze i w Wenezueli w 2025 roku. Paragwaj stanie się nowym rynkiem H&M, z pierwszym sklepem otwierającym się w 2026 roku.
Z kolei & Other Stories otworzyło się na platformie 29CM.com w Korei Południowej w drugim kwartale tego roku. Również Arket otwiera się na platformie 29CM.com w drugiej połowie 2025 roku.