W lutym 2025 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 120 pkt. Najnowszy BaseLinker Index jest niższy niż przed miesiącem (w styczniu 2025 r. wynosił on 133 pkt).
Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, iż w lutym 2025 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 2,2 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 1,7 proc. Średnia wartość ich koszyka wzrosła o 0,5 proc. (r./r.) i wyniosła 195,8 zł. Największe wzrosty r./r. ponownie wykazały kategorie: „supermarket”, “zdrowie i uroda” oraz “dom i ogród”.
Okres przejściowy
Sprzedaż cross-border zanotowała (12,2 proc.) wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jej udział w całej sprzedaży e-commerce wyniósł 17,8 proc.
– Handel online w lutym wykazał chwilowe ochłodzenie. Choć nasze badanie wykazało spadek względem stycznia, polski e-commerce przez cały czas zanotował lekki wzrost w porównaniu z lutym 2024 r. Luty tradycyjnie jest okresem przejściowym, a kolejne miesiące powinny przynieść odbicie, szczególnie w kontekście wiosennego ożywienia zakupowego – komentuje Aleksandra Rząd, Head of Business Intelligence w BaseLinker. – Kategoriami, które w styczniu zaliczyły największe wzrosty, były “zdrowie i uroda”, “supermarket” oraz “moda”.