Harland and Wolff: Firma stoczniowa Titanic wchodzi do administracji

biegowelove.pl 2 miesięcy temu
Obrazy Getty’ego

Prezes firmy jest optymistą, iż dla aren znajdzie się nowy właściciel lub właściciele

Harland & Wolff, stocznia z Belfastu, która zbudowała Titanica, po raz drugi w ciągu pięciu lat oficjalnie weszła do administracji.

Zarząd spółki przestrzegł w zeszłym tygodniu, iż ten krok jest nieunikniony.

Zarządzanie ogranicza się do spółki holdingowej Harland & Wolff Group Holdings plc, a spółki operacyjne obsługujące areny w dalszym ciągu prowadzą działalność handlową.

Jej główna stocznia znajduje się w Belfaście, pozostałe zakłady znajdują się w Appledore w Anglii oraz Methil i Arnish w Szkocji.

„Zmniejszenie liczby pracowników”

Dyrektor generalny firmy, Russell Downes, jest optymistą, iż stadiony znajdą nowego właściciela lub właścicieli.

Gavin Park i Matt Collishaw z Teneo Financial Advisory zostali wyznaczeni na wspólnych administratorów.

Holding zatrudnia w tej chwili 66 pracowników.

„Niestety, administratorzy zostaną poproszeni o zmniejszenie zatrudnienia w momencie zatrudnienia” – stwierdziła firma Harland & Wolff w oświadczeniu.

„Pewna liczba pracowników zostanie zatrzymana w celu świadczenia niektórych usług wymaganych na rzecz spółek operacyjnych na mocy umowy o świadczenie usług przejściowych z administratorami”.

Firma powtórzyła również, iż proces administracyjny oznacza, iż ​​akcjonariusze Harland and Wolff stracą wartość swoich inwestycji.

Konstruktorzy Titanica

Galeria Vernona Lewisa/Stocktrek Images/Getty

RMS Titanic wypływający z Southampton 10 kwietnia 1912 r

Stocznia w Belfaście, słynąca z budowy Titanica, została założona w 1861 roku przez mieszkańca Yorkshire Edwarda Harlanda i jego niemieckiego partnera biznesowego Gustava Wolffa.

Na początku XX wieku firma Harland and Wolff zdominowała światowy przemysł stoczniowy i stała się najbardziej płodnym stoczniowcem morskim na świecie.

Co się stało z Harlandem Wolfem?

To był Harland Wolff Zakupiony od kierownictwa W 2019 r.

Następnie norwescy właściciele wycofali swoje wsparcie, a firma zbankrutowała, ponieważ od pokolenia nie zbudowała statku.

Nowym właścicielem, Infrastrata, była mała firma energetyczna z siedzibą w Londynie, która miała niewielkie doświadczenie w inżynierii morskiej.

Infrastrata zmieniła później nazwę na Harland and Wolff, a w 2022 roku zdobyła duży kontrakt dla Królewskiej Marynarki Wojennej w ramach konsorcjum kierowanego przez Navantię, hiszpańskiego stocznię państwową.

Jednakże straty finansowe wzrosły wraz ze wzrostem zakresu działalności.

Obrazy Getty’ego

Sprawozdania za rok 2021, które obejmowały okres 17 miesięcy, wykazały stratę w wysokości ponad 25 milionów funtów.

Zbadane roczne sprawozdanie finansowe za rok 2022 wykazało obrót w wysokości 28 mln GBP i stratę w wysokości około 70 mln GBP, przy czym zdaniem audytora stwierdzono „istotną niepewność” co do zdolności spółki do kontynuowania działalności.

Niezbadane rachunki za rok 2023 wykazały stratę w wysokości 43 milionów funtów.

Firma w coraz większym stopniu opierała się na wysokooprocentowanych pożyczkach udzielanych przez wyspecjalizowany amerykański bank Riverstone.

Swoje nadzieje wiąże także z uzyskaniem rządowych gwarancji kredytowych, które umożliwiłyby refinansowanie u tradycyjnych pożyczkodawców.

W lipcu nowy rząd potwierdził, iż nie będzie wsparcia, ponieważ istnieje „zbyt duże ryzyko utraty pieniędzy podatników”.

Russell Downes, ekspert ds. restrukturyzacji, został powołany na stanowisko dyrektora generalnego i rozpoczął działalność Przegląd strategiczny Biznes wspólnie z doradcami z Rothschild Bank.

Idź do oryginalnego materiału