Helios: Frekwencja kinowa będzie nie mniej niż płaska r/r w 2025 roku

18 godzin temu

Helios z Grupy Agora ocenia, iż frekwencja w kinach w całym roku będzie „nie mniej niż płaska” r/r, poinformował prezes Heliosa i członek zarządu Agory Tomasz Jagiełło.

„Wysokie przychody z działalności filmowej w II kwartale, tradycyjnie najsłabszym w roku, wynikają z tego, iż trafił się 'skarb’ – film 'Minecraft’. Lipiec był dobry. Mimo dobrej bazy rok temu, nie mamy mniej. Trochę z niepokojem patrzymy na sierpień, gdyż jest ciepło i długi weekend, więc nie spodziewamy się fajerwerków. Z kolei słaba baza września daje duże nadzieje na następny miesiąc, zwłaszcza, iż jest dobry pipeline” – powiedział Jagiełło podczas wideokonferencji prasowej.

Wskazał na obfity box office IV kwartału, m.in. z lokalnymi filmami i wieńczącą rok grudniową premierą kolejnej części serii „Awatar”.

„W efekcie spodziewamy się, iż w całym roku będzie nie mniej niż na płasko. Rynek nie pokazuje słabości. Trzeci rok z rzędu po pandemii jesteśmy na stabilnym -15% od kinowego szczytu frekwencyjnego z 2019 roku” – zaznaczył prezes.

Dodał, iż nie wyklucza popandemicznego przeglądu portfela, przypominając, iż Multikino zamknęło 3 obiekty.

„Możemy się spodziewać jakichś decyzji o niekontynuowaniu działalności, bo obiekty będą ze stratami, czy bez perspektyw. Nie wykluczam tego, ale ewentualne decyzje nie będą miały na pewno negatywnego wpływu na finanse” – stwierdził Jagiełło.

Potwierdził kontynuację inwestycji w kierunku rozwoju oferty premium na istniejącym portfolio kin.

„Koncept Dream pozwala podnieść rentowność, a IMAX to najlepsza oferta premium. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie go tam, gdzie w Polsce jeszcze nie ma, jak Gdynia, czy Szczecin. Chcemy zdążyć jeszcze przed premierą 'Awatara’ na koniec roku” – zapowiedział prezes.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału