Hipermarkety i sieci convenience zyskują na znaczeniu. Dyskonty dochodzą do ściany

6 dni temu
W maju we wszystkich analizowanych typach sklepów ruch był większy niż rok wcześniej. Najbardziej zagęścił się w placówkach convenience. W tym formacie nastąpił też najmocniejszy wzrost mdm. W relacji miesięcznej na plusie znalazły się jeszcze tylko supermarkety, a hipermarkety i dyskonty zaliczyły spadki. Z kolei liczba klientów rdr. tak samo poszła w górę w sklepach convenience i hipermarketach. Tu supermarkety i dyskonty straciły rok do roku. Ale miesiąc do miesiąca przybyło konsumentów w supermarketach i sklepach convenience, a ubyło w hipermarketach i dyskontach. Podsumowując wyniki największych sieci handlowych, widać, iż Biedronka zyskała w jednym z ww. obszarów, Lidl – w dwóch, a Żabka – w każdym. Zdaniem ekspertów, to właśnie obrazuje ogólne tendencje na rynku.
Idź do oryginalnego materiału