HRS stawia na Euro9000: elastyczność i osiągi, które przekonują

2 godzin temu

HRS powiększa swoją flotę o lokomotywę Euro9000. Jak podkreśla dyrektor zarządzający Adem Gülaz, kluczowymi czynnikami wpływającymi na decyzję były wyjątkowe osiągi i wysoka uniwersalność lokomotywy. Euro9000 umożliwi HRS prowadzenie zarówno ciężkich składów rudowych, jak i pociągów roboczych uruchamianych w krótkim czasie – przy użyciu tylko jednej lokomotywy.

HRS

„Dzięki Euro9000 jesteśmy gotowi na każde wyzwanie” – mówi Gülaz. Dzięki ogromnej sile pociągowej HRS może zrezygnować z podwójnej trakcji, co zwiększy efektywność operacyjną. Decyzja o wyborze Euro9000 była analizowana przez kilka lat. Dziś spółka uznaje moment za idealny: „Mogę z dumą powiedzieć, iż nasza firma jest już wystarczająco duża, a taka lokomotywa doskonale wpisuje się w nasz profil działalności”. Gülaz bardzo wysoko ocenia współpracę z ELP, podkreślając partnerską komunikację i współdziałanie „na równym poziomie”. „Komunikacja była przez cały czas bardzo dobra i nastawiona na współpracę” – zaznacza.

Przekazanie pierwszej z dwóch zamówionych lokomotyw Euro9000 jest już bliskie, a jej wejście do eksploatacji w HRS planowane jest na grudzień 2025 r.

Więcej o lokomotywach hybrydowych

European Loc Pool (ELP) koncentruje się na innowacyjnych, sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych produkcji Stadler, wyznaczających nowe standardy w europejskim transporcie towarowym. Lokomotywy EuroDual i Euro9000 rewolucjonizują działalność operacyjną dzięki połączeniu napędu elektrycznego i spalinowego, co umożliwia sprawną obsługę tzw. „ostatniej mili” oraz manewrów.

Euro9000 to nowa, wielosystemowa lokomotywa hybrydowa przeznaczona do eksploatacji paneuropejskiej. Zapewnia siłę pociągową do 500 kN, moc 1,9 MW w trybie spalinowym oraz do 9 MW w trybie elektrycznym. Platforma Euro9000 stanowi rozwinięcie udanych rodzin lokomotyw EuroDual i Euro4000 firmy Stadler.

Idź do oryginalnego materiału