Hugo Boss: po rekordowym 2024 r. nadeszło spowolnienie

3 dni temu

Grupa modowa Hugo Boss osiągnęła w I kwartale bieżącego roku wyższe przychody, niż oczekiwano. Nie zmienia to faktu, iż kwartał ten był nieco słabszy w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Firma potwierdziła również swoje całoroczne prognozy.

Przychody niemieckiej firmy wyniosły w badanym okresie 999 milionów euro, nieco poniżej 1,01 miliarda euro rok wcześniej, ale przekraczając prognozy analityków wynoszące 974 miliony euro.

Globalna niepewność

Firma, w której brytyjska Frasers Group ma znaczący udział, oświadczyła, iż ​​zwiększona niepewność makroekonomiczna nadszarpnęła globalne nastroje konsumentów i wpłynęła na rozwój branży.

Po mocnym zakończeniu 2024 roku na nasze wyniki w pierwszym kwartale wpłynęła rosnąca niepewność makroekonomiczna. W tym kontekście przez cały czas kładliśmy duży nacisk na to, co mamy pod kontrolą. Kontynuowaliśmy wdrażanie naszych najbardziej wpływowych strategicznych inicjatyw, takich jak nasza kampania bodywear Boss One z Davidem Beckhamem, aby jeszcze bardziej wzmocnić znaczenie marek Boss i Hugo. Jednocześnie przez cały czas realizowaliśmy oszczędności kosztów, optymalizując nasze globalne działania zaopatrzeniowe i odblokowując dalsze wzrosty produktywności. Wszystkie te działania wsparły rozwój naszych wyników w pierwszym kwartale – komentuje Daniel Grieder, Dyrektor generalny firmy.

E-commerce trzyma się mocno

Przychody w regionie EMEA i w Amerykach spadły o 1 proc., ale już w regionie Azji i Pacyfiku spadki wyniosły 8 proc. – głównie ze względu na utrzymujący się słaby popyt konsumencki w Chinach. Sprzedaż w Niemczech była stabilna, ale we Francji i Wielkiej Brytanii nieznacznie spadła. Grupa utrzymała dwucyfrową dynamikę wzrostu w Ameryce Łacińskiej.

W badanym okresie marka Boss Menswear zanotowała spadek sprzedaży o 2 proc., Boss Womenswear spadł tylko o 1 proc., a Hugo spadł o 2 proc..

Z drugiej strony, kanał e-commerce kontynuował swoją trajektorię wzrostu, odnotowując 4 proc. wzrost i częściowo kompensując spadek przychodów zarówno w bezpośredniej sprzedaży detalicznej stacjonarnej (-4 proc.), jak i sprzedaży hurtowej stacjonarnej (-3 proc.).

Firma potwierdziła swoje oczekiwania na cały 2025 rok, mówiąc, iż sprzedaż grupy będzie stabilna (tj. od spadku o 2 proc. do wzrostu o 2 proc.), podczas gdy EBIT wzrośnie o od 5 proc. do 22 proc., a marża EBIT jest docelowo ustalona między 9 proc. a 10 proc..

Globalna sieć sprzedaży Hugo Boss

Obecnie firma Hugo Boss sprzedaje swoje produkty w 128 krajach, poprzez sieć ok. 450 sklepów stacjonarnych BOSS i HUGO, a także w sklepach typu shop-in-shop i outletach. Sprzedaż hurtowa obejmuje około 5600 punktów sprzedaży. Na stronach internetowych boss.com i hugo.com klienci mogą kupować kolekcje w 59 krajach.

Dzięki wprowadzeniu nowego programu lojalnościowy dla klientów „Hugo Boss XP” baza jego uczestników zwiększyła się o 25 proc. rok do roku i wynosi już ok. 10 milionów.

Idź do oryginalnego materiału