Huti wznowili ataki! Tak się rozpędzili, iż trafili tankowiec z Rosji xD

2 tygodni temu

Egipt odnotował spadek dochodów z Kanału Sueskiego o 50%! Według PortWatch, ruch morski w okolicach Przylądka Dobrej Nadziei wzrósł za to o 67%. Wszystko przez Huti, którzy wznowili ataki na statki. Tym razem ich celem były pływający pod amerykańską banderą kontenerowiec Maersk Yorktown oraz MSC Veracruz, pływający pod banderą portugalską. Na szczęście pociski nie sięgnęły celów.

Ataki Huti nie ustępują

Mniej szczęścia miał tankowiec Andromeda Star, pływający pod banderą Panamy. Zaatakowany statek doznał uszkodzeń, ale kontynuował żeglugę. Co ciekawe, według firmy ochroniarskiej Ambrey, tankowiec ten był „zaangażowany w działalność związana z Rosją” i podróżował z Primorska w Rosji do Vadinar w Indiach. Warto przypomnieć, iż Huti obiecali Rosjanom i Chińczykom, iż ich ataki nie będą skierowane przeciwko pływających dla nich statkom.

Według amerykańskich źródeł, od listopada ubiegłego roku Huti zaatakowali ponad pięćdziesiąt statków, porwali jeden statek przewożący samochody i zatopili jeden statek zbożowy. Dzięki działaniom wojskowym podjętym przez koalicję pod przewodnictwem Stanów Zjednoczonych ataki rebeliantów zostały wstrzymane między marcem a kwietniem. Niestety Huti nie składają broni.

India-Bound Oil Tanker Hit By Houthis Was "En Route From Russia"

The MAndromeda Star, Panama-flagged and recently bought by a Seychelles-registered company, suffered minor damage from 3 anti-ship ballistic missiles launched into the Red Sea on Saturday from Yemen.

Houthi rebels… pic.twitter.com/4DvvVwK1fE

— RT_India (@RT_India_news) April 27, 2024

Ataki Huti odbiły się na gospodarce Egiptu

Działania rebeliantów teoretycznie skierowane są przeciwko krajom Zachodu, które wspierają Izrael w wojnie w Strefie Gazy. Dla wielu obserwatorów sytuacji na Bliskim Wschodzie, propalestyńskie nastawienie Huti zaczyna być odbierane jako wymówka, ponieważ rebelianci zdają się atakować już dosłownie wszystko, co pływa i się rusza.

Ich działania skutkowały koniecznością przekierowania większości statków towarowych na dłuższą trasę wokół Przylądka Dobrej Nadziei, omijając tym samym Kanał Sueski. To odbiło się mocniej na Egipcie, dla którego Kanał jest dużym źródłem dochodu.

Egipski minister Planowania i Rozwoju Gospodarczego Hala El-Said oświadczyła, iż jej kraj odnotował spadek dochodów z Kanału Sueskiego o 50%! Według PortWatch, ruch morski w okolicach Przylądka Dobrej Nadziei wzrósł za to o 67%

Najpierw ataki Huti a teraz to! Somalijscy piraci powrócili i znów atakują statki

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału