W ostatnim roku finansowym, zakończonym 31 sierpnia 2025 r., Grupa Inter IKEA osiągnęła całkowitą sprzedaż detaliczną w wysokości 44,6 mld EUR. Oznacza to nieznaczny, 1 proc. spadek w stosunku do roku poprzedniego. Uwzględniając różnice walutowe, sprzedaż spadła o 0,3 proc.
Całkowita sprzedaż detaliczna obejmuje sprzedaż produktów IKEA, żywności i usług przez 13 grup franczyzobiorców IKEA na całym świecie.
Niższe ceny przyciągają więcej klientów
W ciągu ostatnich dwóch lat IKEA obniżyła ceny o 10 proc., tak żeby jej produkty były bardziej przystępne cenowo dla ludzi na całym świecie. Efekt? Wolumen sprzedaży wzrósł o 3 proc., wzrosła także liczba klientów odwiedzających sklepy szwedzkiej marki.
– Nasze długoterminowa strategia pozwoliła nam obniżyć ceny o 10 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat. Teraz widzimy rezultaty w wyższych wolumenach sprzedaży i większej liczbie klientów. Takie podejście jest zgodne z misją naszej firmy – potwierdza Jon Abrahamsson Ring, CEO, Inter IKEA Group.
W ostatnim roku finansowym otwarto 66 nowych punktów sprzedaży na całym świecie. Obejmowały one mniejsze formaty, pełnowymiarowe sklepy oraz punkty planowania i zamawiania. Odwiedzalność sklepów wzrosła do 915 milionów z 899 milionów – to piąty z rzędu rok wzrostu.
Strategia rozwoju
– Od 2020 roku sprzedaż IKEA rosła szybciej niż cały rynek wyposażenia wnętrz, co zaowocowało zwiększeniem udziału w rynku. W tym czasie ciężko pracowaliśmy, aby zrównoważyć inflację, jednocześnie kontynuując transformację biznesu IKEA. Pomagamy większej liczbie ludzi, czyniąc nasze produkty jeszcze bardziej przystępnymi cenowo dla wielu – mówi Jon Abrahamsson Ring.
Strategia polega na tym, aby wprowadzać nowe produkty po niższych zalecanych cenach detalicznych niż istniejące – trend, który będzie kontynuowany w nadchodzących latach.
E-commerce przez cały czas zmienia rynek wyposażenia wnętrz, a sprzedaż online stanowi w tej chwili 28 proc. obrotów IKEA. Ponadto, nadchodzące wejścia na nowe rynki w Panamie i Kostaryce, wzmocnią obecność marki IKEA w obu Amerykach.

2 tygodni temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




