Platforma Second-hand IKEA jest w tej chwili uruchamiana w fazie testowej dla klubowiczów IKEA Family w Polsce. Klienci będą mogli korzystać z niej za pośrednictwem strony Second-hand IKEA.
Second-hand IKEA to internetowe miejsce typu marketplace uruchomione przez szwedzką spółkę z ramienia Ingka Group (do której należy także IKEA). Nowe rozwiązanie jest częścią działań IKEA na rzecz rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym i cyfrowych usług wspierających życie w domu.
Po pomyślnych testach w Hiszpanii, Norwegii i Portugalii, Polska staje się jednym z pierwszych rynków, na których Platforma Second-hand IKEA zostaje uruchomiona dla szerokiej grupy klientów.
– Wraz z uruchomieniem Platformy Second-hand IKEA w Polsce stawiamy znaczący krok w kierunku udostępnienia jeszcze bardziej przystępnych cenowo produktów IKEA, jednocześnie umożliwiając klientom łatwe przedłużanie życia swoich mebli. Naszą ambicją jest zachęcanie klientów do dawania meblom drugiego życia, w łatwy i dostępny sposób – mówi Kirsten Andersson, Managing Director for Platform & Marketplaces, Ingka Group.
Na czym polega platforma Second-hand IKEA?
Na platformie Second-hand IKEA klienci mogą wystawiać na sprzedaż używane produkty IKEA – zarówno te dostępne w aktualnej ofercie, jak i meble czy akcesoria z niedostępnych już kolekcji. Wystarczy dodać zdjęcia, opis i ustalić szczegóły odbioru z drugą stroną. Specyfikacja produktu i zdjęcia zaciągną się z bazy, uzupełniajc ogłoszenie o ważne szczegóły. Osoba sprzedająca może wybrać jedną z dwóch form wypłaty zarobionych środków: e-kartę refundacyjną IKEA z 5 proc. rabatem na kolejne zakupy w IKEA albo przelew bankowy. Platforma została zaprojektowana tak, by proces sprzedaży był prosty, bezpieczny i intuicyjny. Użytkownicy korzystają z zaufanych metod płatności, a każdy sprzedawany przedmiot musi być oryginalnym produktem IKEA.
– Platforma Second-hand IKEA to kolejny krok w rozwoju naszych cyfrowych usług i budowie spójnego, omnikanałowego doświadczenia zakupowego. To także odpowiedź na potrzeby klientów, którzy już dziś wymieniają się meblami IKEA w różnych grupach w mediach społecznościowych. Dzięki naszej platformie mogą robić to w sposób prosty i bezpieczny – w miejscu, które łączy wygodę technologii z zaufaniem do marki IKEA. Po raz pierwszy w historii IKEA wchodzi w model marketplace’u, otwierając się na zupełnie nowy sposób współpracy z klientami i tworzenia wartości razem z nimi. Widzimy w tym ogromny potencjał do dalszego rozwoju i budowania długofalowych relacji z klientami – mówi Małgorzata Bochenek, Dyrektorka ds. Rozwoju Biznesu i Digital IKEA Retail w Polsce.
Podejście IKEA do cyrkularności
Globalny rynek mebli z drugiej ręki rośnie dynamicznie i według danych firmy Mordor Intelligence do 2030 roku ma przekroczyć wartość 60 miliardów USD, przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie ponad 5 proc.
W IKEA cyrkularność jest jednym z kluczowych filarów transformacji biznesowej. Firma dąży do tego, by do 2030 roku wszystkie produkty były projektowane w sposób umożliwiający ich ponowne użycie, naprawę, odsprzedaż lub recykling. IKEA konsekwentnie rozwija rozwiązania, które pozwalają klientom żyć w bardziej zrównoważony sposób – m.in. poprzez usługę „Oddaj i zyskaj”, z której w minionym roku skorzystano 7942 razy, oraz sprzedaż mebli z ekspozycji w ramach „Okazje na okrągło”, gdzie nowe domy znalazło ponad 1,87 miliona produktów. Teraz do tej oferty dołącza także marketplace Second-hand IKEA. Oferując takie rozwiązania, IKEA zaprasza klientów do włączenia się w pozytywne działania, które pomagają lepiej dbać o dom i planetę – w prosty i dostępny sposób.