IKEA Retail Polska zakończyła rok finansowy 2025 ze sprzedażą na poziomie ponad 6,2 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 3 proc. względem poprzedniego roku. Firma odnotowała także wzrost liczby klientów w sklepach stacjonarnych jak i rozwinęła ofertę online – w całości przychodów kanał ten stanowi już ponad 37 proc. udziału.
W roku finansowym 2025 (1 września 2024 – 31 sierpnia 2025) z oferty IKEA skorzystało więcej klientów niż rok wcześniej – ponad 11,1 mln osób w sklepach (+2,5 p.p. r/r, przy podobnym poziomie wizytacji 24,4 mln) oraz 3,8 mln osób z kanałów online (ok. +10 proc. r/r). Aplikacja IKEA również zyskała na popularności – w podsumowywanym okresie liczba jej pobrań osiągnęła 810 tys., a wraz ze stroną IKEA.pl odnotowała ona 197,6 mln odwiedzin. Liczba klubowiczów IKEA Family wyniosła 6,7 mln – w ostatnim roku do programu dołączyło ponad 730 tys. nowych klientów.
Rosnąca liczba klientów i większe zaangażowanie w kanałach online pokazują, iż strategia IKEA łączenia doświadczeń cyfrowych i fizycznych się sprawdza. Firma podkreśla, iż stale chce być blisko ludzi – niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób robią zakupy.
IKEA – dobra firma na trudne czasy
– Miniony rok finansowy jest potwierdzeniem, iż siła IKEA tkwi w ludziach. To dzięki naszym pracownikom możemy skutecznie realizować nasze zobowiązanie: tworzyć lepsze życie codzienne dostępne dla wielu. Tym bardziej cieszą nas wyniki potwierdzające, iż nasza oferta w tym roku dotarła do większej liczby polskich domów – mówi Marina Dubakina, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce. – To właśnie w wymagających czasach jeszcze wyraźniej stawiamy na to, co najważniejsze — naszych ludzi. Inwestowanie w nich pozostaje naszym priorytetem – ich rozwój, bezpieczeństwo i poczucie przynależności. W IKEA wierzymy, iż sukces finansowy jest możliwy tylko wtedy, gdy idzie on w parze z troską o drugiego człowieka. Dzięki naszym pracownikom możemy dziś mówić o kolejnym roku stabilnego wzrostu – dodaje Marina Dubakina.

Zrównoważony rozwój napędza wzrost IKEA
W minionym roku finansowym IKEA kontynuowała działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, pomagając klientom dokonywać bardziej odpowiedzialnych wyborów. W FY25 Polacy oddali do ponownego obiegu 7942 produktów w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” (w FY24 – 4,9 tys.), a w dziale „Okazje na Okrągło” sprzedano ponad 1,87 mln produktów z drugiego obiegu (w FY24 – 1,7 mln). Restauracje IKEA również odnotowały pozytywny trend – 44 proc. sprzedanych dań stanowiły potrawy roślinne (vs 41 proc. w FY24). Wynik ten pokazuje rosnącą popularność zrównoważonych wyborów żywieniowych wśród polskich konsumentów.
Działania na rzecz klimatu i efektywności energetycznej również przyniosły wymierne rezultaty w Polsce. Po uruchomieniu w roku finansowym 2025 inwestycji w Wysokiej oraz w Reczu, portfel Grupy Ingka w Polsce obejmuje łącznie 7 farm wiatrowych i 1 park solarny. W minionym roku IKEA wygenerowała w naszym kraju energię z odnawialnych źródeł na poziomie 652 GWh, wspierając globalne ambicje IKEA w zakresie neutralności klimatycznej.

Stabilny wzrost i zrównoważona przyszłość
Rok finansowy 2025 był dla IKEA Retail Polska okresem stabilnego wzrostu i skutecznych inwestycji w: ludzi, technologię i odpowiedzialne działania biznesowe. Firma konsekwentnie wzmacnia swoje omnichannelowe podejście, łącząc doświadczenia zakupowe online i offline. W minionym roku otwarto cztery nowe Studia Planowania i Zamówień, które wspierają klientów w projektowaniu wymarzonych wnętrz w dogodnej dla nich lokalizacji.
W kolejnych latach IKEA zamierza maksymalnie wykorzystać potencjał istniejących zasobów – sklepów, studiów planowania i centrów dystrybucji – tak, by oferować jeszcze bardziej dostępne, zrównoważone i przystępne cenowo rozwiązania. Firma podkreśla, iż poprzez inwestowanie w ludzi, rozwój i planetę, pozostaje blisko potrzeb polskich konsumentów.

1 dzień temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




