Bestseller Zetora – ciągnik Major – doczekał się zmian. Choć technicznie ciągnik pozostaje starym dobrym Majorem, to dostał nową kabinę wyposażoną już w standardzie m.in. w klimatyzację, pneumatycznie amortyzowany fotel i bardziej ergonomiczne wnętrze. Co więc nowego w Majorze? Ile kosztuje Major CL 80 z nową kabiną? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.
Nowa kabina, większy komfort
Największa zmiana to zupełnie przeprojektowana kabina – przestronniejsza i lepiej wyposażona. Nareszcie mamy regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, dużo schowków, dwa uchwyty na napój (w tym jeden na duży termos) i pełnoprawne siedzenie pasażera z homologacją.
Nowością jest też fotel operatora firmy Cobo z pneumatyczną amortyzacją, który znacznie poprawia komfort podczas pracy. Klimatyzacja ma osobne nawiewy w dachu i jest teraz standardem.
Technicznie bez zmian
Pod maską znajdziemy czterocylindrowy silnik Deutz TCD 2.9 L4 o mocy 75 KM i momencie 300 Nm. Jednostka spełnia normę Stage V, ale bez AdBlue, co oznacza prostszą obsługę i niższe koszty eksploatacji. Napęd 4WD, mechaniczna skrzynia Carraro 12/12 z rewersem SynchroShuttle, mechaniczny WOM 540/1000 i hydraulika 50 l/min mają sprawić, iż Major CL 80 to typowy ciągnik „do wszystkiego” – od pracy z talerzówką do prac na podwórku.
W jakich warunkach pracowaliśmy?
Podczas naszego krótkiego testu Major pracował z 3-metrową broną talerzową Agrotom na glebie IV klasy utrzymując prędkość 9–10 km/h przy 1950 obr./min.
W kabinie nie było przesadnie głośno, a manewrowanie odbywało się lekko. Duże, podwójne lusterka zapewniały bardzo dobrą widoczność.
Prosty, ale dopracowany
To wciąż budżetowy Zetor Major CL 80, bez elektronicznych gadżetów i PowerShiftów, ale właśnie w tym ma tkwić jego siła. Prosta konstrukcja, niskie koszty serwisu, a teraz także wyższy komfort mają czynić z Majora CL 80 sensowny wybór dla mniejszych gospodarstw.

11 godzin temu


![„To najniższe stawki w tym roku”. Jakie są aktualne ceny świń w Polsce? [SONDA]](https://static.tygodnik-rolniczy.pl/images/2025/10/29/h_399734_1280.webp)











