Inditex podsumował sprzedaż. Liczy na wzrost produktywności sklepów

1 miesiąc temu

W pierwszej połowie 2025 roku Inditex utrzymał solidne wyniki operacyjne. Sprzedaż wzrosła w tym okresie o 1,6 proc. do 18,4 miliarda euro, wykazując zadowalający rozwój zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Sprzedaż w stałej walucie wzrosła o 5,1 proc..

Zysk brutto wzrósł o 1,5 proc. do 10,7 miliarda euro. Marża brutto osiągnęła 58,3 proc. (-5 bps). EBITDA wzrosła o 1,5 proc. do 5,1 miliarda euro. EBIT wzrósł o 0,9 proc. do 3,6 miliarda euro.

W pierwszej połowie 2025 roku otwarto sklepy na 35 rynkach. Na koniec okresu Inditex posiadał 5 528 sklepów.

Plany inwestycyjne Grupy Inditex

Inditex działa na 214 rynkach z niskim udziałem w rynku w rozdrobnionym sektorze. Optymalizacja sklepów jest w toku. Władze Grupy oczekują, iż przyczyni się to do dalszych wzrostów produktywności sklepów. Wzrost rocznej powierzchni brutto w okresie 2025-2026 ma wynieść około 5 proc., z dodatnią powierzchnią netto, której towarzyszyć będzie silna sprzedaż online.

W bieżącym roku Inditex planuje inwestycje, które zwiększą nasze możliwości, poprawią efektywność i podniosą przewagę konkurencyjną na wyższy poziom. Szacuje się, iż standardowe nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,8 miliarda euro.

Idź do oryginalnego materiału