Influencerki AI przenikają do mediów społecznościowych

1 rok temu

Stworzony przez sztuczną inteligencję (AI) wirtualny zespół K-Pop o nazwie MAVE pojawił się na scenie w blasku chwały. Tworzące go postaci mają zostać najlepiej zachowującymi się influencerami na świecie. Ale co mamy o tym myślimy?

Gwiazdy popu są czymś więcej niż zwykłymi piosenkarzami. Kiedy już wejdą do wielkiej ligi, stają się nowoczesnymi produktami i komercyjnymi influencerami o ogromnej skali. Mogą poprosić o setki tysięcy dolarów za jeden post na Instagramie, który promuje nową torebkę, perfumy lub serię NFT. I właśnie tak robią.

Ale co się dzieje, gdy gwiazdy pop i influencerki zaczną zachowywać się niewłaściwe. Co jak zaczną zawstydzić marki, które płacą za promocję ich wizerunku?

Weźmy na przykład Kanye Westa. Po wypowiedzeniu słów, które zdenerwowały media społecznościowe, jego sponsorzy, w tym Adidas, Footlocker i JPMorgan Chase, odcięli się od niego.

Ale co by było, gdybyś mógł stworzyć gwiazdę pop, która zawsze zachowywałaby się dokładnie tak, jak chcesz? Nie upijałaby się publicznie, nie byłaby przyłapana w klubie z narkotykami, ani nie miałaby wycieku seks-taśmy (chyba, iż w ramach zaplanowanej strategii).

Cóż, wydaje się, iż ludzkość właśnie dotarła do tego punktu naszej historii.

Influencerki AI

Popkultura właśnie wzbogaciła się o influencerki AI. Zdobywają one zadziwiającą popularność na rynku i konkurują z prawdziwymi ludźmi, którzy mają prawdziwe problemy.

Przykładem tego jest nowy zespół, który jest całkowicie wygenerowany przez AI. Członkinie zespołu są algorytmicznie generowane. Co więcej, ich piosenki też są tworzone przez AI. Dlatego zarówno teksty jak i muzyka oraz ich zachowanie jest zawsze takie, jakiego oczekują od nich sponsorzy i twórcy.

Generowany przez AI zespół MAVE / Źródło: Twitter

Nigdy nie opuszczą zespołu, nie wywołają jego rozpadu. Do tego nie męczą się, nie potrzebują urlopu, nie chorują i nie muszą przygotowywać się do długiej trasy. Nie potrzebują choćby czasu wolnego na stworzenie rodziny i nigdy się nie starzeją.

To właśnie zrodziło się wraz z uruchomieniem nowego zespołu K-Pop, którego influencerki AI są całkowicie wygenerowane. Witamy w zespole K-Pop o nazwie MAVE.

Influencerki AI z zespołu MAVE / Źródło: Twitter

K-Pop a zyski

K-Pop to ostatnimi czasy fenomen w świecie muzyki. Naturalnie jest to skrót od “koreańskiego popu”, czyli gatunku muzyki komercyjnej wywodzącego się z Korei Południowej. Powiedzieć, iż jest popularny to zdecydowanie za mało.

K-Pop stał się znany z ekstremalne zsynchronizowanych układów tanecznych, szalenie kolorowych kostiumów i wizualnie oszałamiających, generowanych komputerowo teledysków.

Gatunek ten wykreował wielu sławnych artystów i grup, takich jak BTS, BlackPink, EXO i Red Velvet. Ich fani są hardkorowi, nazywając siebie “armią K-Popu”.

K-Pop został również skrytykowany przez Internet za swój intensywny proces treningowy, który graniczy z samookaleczeniem. Aspirujący artyści K-Popu muszą przejść lata wyczerpujących treningów zanim zadebiutują z grupą lub jako artysta solowy.

Ale kiedy już artysta osiągnie sukces w K-Pop, wtedy dołącza do wielkiej ligii z ogromnym kontem bankowym. K-Pop to maszyna do robienia pieniędzy.

Tylko jeden zespół K-Popowy, o nazwie BTS, wygenerował 4,65 miliarda dolarów produktu krajowego brutto dla południowokoreańskiej gospodarki w ciągu jednego roku. Dość powiedzieć, iż stawia ich w tej samej klasie, co ogromne firmy Samsung i Hyundai.

A jednak członkowie zostali uwikłani w skandale, dotyczące seksu, broni, naruszenia praw autorskich, waśni między zespołami i wiele innych. Ale nie MAVE. Influencerki AI zawsze będą zachowywać się tak, jak chce tego firma muzyczna.

MAVE i popularność generowana przez AI

Na YouTube, MAVE mają już 24,4 mln subskrybentów, mimo iż w styczniu wydali tylko mikro album z dwoma piosenkami.

Firmy produkujące gry Netmarble i Kakao Entertainment współpracowały nad wprowadzeniem tej koncepcji w życie. Wydaje się, iż wiedzą, co robią.

Członkowie zespołu nazywają się Marty, Siu, Tyra i Zena. Mają swoje własne tożsamości i specjalności, przypominające Spice Girls. Ta formuła sprawdziła się w przeszłości w przypadku innych świadomie wyprodukowanych zespołów muzyki pop.

Netmarble znają też swoją publiczność, zapewniając “follow me dances” i sprzedając NFT. Dają one fanom dostęp do ich klubu społecznościowego. To już jest czysta maszynka do robienia pieniędzy.

Plan Netmarble wydaje się działać. Już na TikTok ich “follow me dances” trafiły do ponad 9 milionów osób. Ich konto na Twitterze ma taką samą rosnącą armię zwolenników.

Influencerki AI tworzą dla nas zupełnie nową przyszłość. Dotyczy to adekwatnie każdej sfery naszego życia. Jest to zarówno przerażające, jak i fascynujące, a my jesteśmy w samym centrum tych zmian.

BeInCrypto Polska - Influencerki AI przenikają do mediów społecznościowych

Idź do oryginalnego materiału